Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس درباره جلسه رونمایی از تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در دیوان محاسبات با حضور رئیس مجلس،گفت: طبق توضیحات رئیس دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹، چهار ماه زودتر آماده شده است.

وی ادامه داد: دولت سابق باید ۲۲ آئین نامه برای احکام تکلیفی بودجه ۹۹ می نوشت که ۱۴ مورد را در زمانش انجام داده و در ۶ مورد تاخیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مورد مهم از آئین نامه ها یعنی آئین نامه های مربوط به مالیات از خانه های خالی و همچنین مالیات از خودروهای لوکس در دولت سابق تهیه نشده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: طبق قانون باید دولت دوازدهم یارانه سه دهک بالای کشور را قطع می کرد که آنها هم شناسایی شده بودند اما این کار در دولت گذشته انجام نشد و در این راستا رقم ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالای کشور در سال ۱۳۹۹ پرداخت شده است.

نماینده تبریز در مجلس عنوان کرد: همچنین مصوبه مجلس درباره یک میلیون تن قیر به دستگاه های مزبور در قانون بودجه انجام نشده و معادل آن یعنی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان کمتر از ۱۰ درصد به دستگاه ها پرداخت شده است. علاوه بر این در سال ۹۹ دولت می توانست تا سقف ۳۰ میلیارد دلار در خصوص فاینانس و جذب سرمایه خارجی اقدام کند که این کار را هم انجام نداد و رقم بسیار جزئی در حدود ۵۵ میلیون یورو برای خرید تجهیزات پزشکی انجام داده است.

میرتاج الدینی تصریح کرد: دولت دوازدهم کسری بودجه ۹۹ را با انتشار اوراق مالی تامین کرده که ۱۲۷ درصد انتشار اوراق مالی محقق شده است. در واقع دولت سابق بدهی ها را با بدهی و اوراق را با اوراق جبران کرده است، روشی که شیوه نادرستی است و اقتصاد کشور را با مخاطرات روبرو می کند. باید این روش اصلاح شود.

وی افزود: اعتبارات برای اشتغالزایی موضوع تبصره ۱۸ از سال ۹۶ تا سال ۹۹ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود که عملکرد آن در بودجه به میزان حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۸.۶ درصد این تکلیف تحقق پیدا کرده و به عبارتی دقیق تر ۹۲ درصد جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی محقق نشده است.

نماینده تبریز در مجلس اضافه کرد: تکلیف قانون بودجه در خصوص مهار گازهای فلر در طی سال های گذشته هم انجام نشده، روزانه ۱۷۷ میلیون یورو و سالانه بیشتر از ۶۴ میلیارد یورو گاز سوخت می شود و هدر می رود. این رقم بسیار بزرگی است باید برای رفع این مشکل و مهار گازهای فلر اقدام اساسی و جهادی انجام داد. ساماندهی گازهای فلر و مشعل سوز از جمله مسائل اساسی است که در برنامه ششم توسعه آمده اما علی رغم برنامه ریزی و سرمایه گذاری در وزارت نفت، اهداف محقق نشده است. به گونه ای که بیش از ۶۴ میلیارد یورو در هوا سوزانده شده و به هدر می رود که آلایندگی محیط زیست را هم در پی دارد. لازم است در این باره بخش خصوصی مشارکت کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در سال ۹۹ هیچ بنگاه دولتی واگذار نشده و عملکرد دولت سابق در اجرای سیاست های اصل ۴۴ در سال گذشته صفر بوده است، گفت: با توجه به گزارش تفریغ ۹۹ راه برون رفت از بودجه ناکارآمد، عملیاتی کردن بودجه است. باید همه دستگاه ها بودجه خود را عملیاتی ببندند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یارانه میلیارد تومان دولت سابق آئین نامه سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات مهم مجلس دوازدهم بیان کرد: قطعا سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود و دولت و مجلس باهم باید تصمیمات مهمی بگیرند و در زمینه مسائل اقتصادی خیلی از مشکلات و همچنین درآمدها و هزینه ها مشخص است .باید تصمیمات مهمی گرفته شود تا این بادکنک توروم در کشور هرچه سریعتر بترکد و این سختی ها از مردم برداشته شود . اقدامات خوبی هم در اصلاح بودجه و مدیریت منایع و مصارف دیده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این سال برای مردم و مجلس مبارک باشد و در اولین سال خود گام بلندی را در جهت رفع مشکلات اقتصادی و شروع برای رفع مشکلات بردارد.

حاجی بابایی در ارزیابی مجلس یازدهم گفت: همه مجالس ما مملو از اقدامات خوب و همچنین اقدامات بر زمین مانده است مجلس یازدهم ما هماز این امر استثنا نبوده است. اقدامت خوبی نظیر جهش تولید ، رفع موانع تولید و توجه به شرکت های دانش بنیان از اقدامات خوبی بود که انجام شد اما اقداماتی هم بود که میتوانست انجام شود که امیدواریم آن اقداماتی در این مجلس انجام نشد در مجلس آینده انجام شود و این ریل ادامه یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود