Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، توحید دلاورقوام روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی بازارچه صنایع‌ دستی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهارکرد: از جمله برنامه‌های رونق صنایع‌دستی که با جدیت دنبال می‌شود، قیمت‌گذاری، تدوین شیوه‌نامه واگذاری و تشکیل کمیته فنی صنایع‌دستی براساس ضوابط تعیین شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظار می‌رود فعالان و این بخش و هنرمندان صنایع‌دستی نیز راهکارهای لازم و عملیاتی را ارائه دهند تا بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

او از تشکیل انجمن صنایع‌دستی استان خبرداد و گفت: این انجمن نقش و تاثیر بسزایی در ساماندهی و رفع مشکلات حوزه صنایع‌دستی خواهد داشت که انتظار می‌رود با تشکیل این انجمن بتوانیم مطالبات صنعتگران در استان را به شکلی منسجم مظرح و برای تحقق آن تلاش کنیم.

دلاورقوام راه نجات صنایع‌دستی ‌استان را تشکیل این انجمن بر اساس شیوه‌نامه مربوطه دانست و افزود: این امر زمینه برای تقویت فعالیت‌ها در این حوزه را فراهم کرده و انجمن صنایع‌دستی تسهیل‌گر ارتباط همه هنرمندان این حوزه با مجموعه‌های دولتی خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بومی‌سازی صنایع‌دستی ارائه‌شده در فروشگاه‌های موجود در بازارچه صنایع‌دستی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را ضروری دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی اساسی این است که حداقل ۵۰ درصد اقلام موجود در این فروشگاه‌ها از محصولات صنایع‌دستی تولید بومی استان باشد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

برچسب‌ها گردشگری اشتغال زایی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اشتغال زایی اردبیل گردشگری اشتغال زایی اردبیل صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل علی رحیمی آذر  اظهار کرد: پرونده تقلب در ارائه خدمات صافکاری نقاشی خودرو به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.
وی خاطرنشان کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
رحیمی آذر گفت: بازرسان سازمان صمت اردبیل، گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد صافکاری و نقاشی خودرو کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی اردبیل ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی