Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و الیزابت تراس وزیر خارجه جدید انگلیس ظهر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث و گفت‌وگو در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و وضعیت افغانستان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست با بیان اینکه بازسازی روابط دوجانبه نیازمند اقدامات جدی است، بر لزوم عملیاتی شدن بازپرداخت بدهی چهار دهه‌ای انگلیس به ایران تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران در برجام حرف‌ها و وعده‌های زیادی شنیده، اما عملی ندیده است، گفت متأسفانه انگلیس هم جزئی از این بی‌عملی بوده و این رویکرد باید تغییر کند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دولت آمریکا با سکوت و همراهی اروپا، همچنان به اعمال تحریم‌های غیرقانونی خود ادامه می‌دهد و همزمان ادعای بازگشت به برجام را دارد. این تناقض آشکاری است که به دقت توسط مردم ایران مشاهده می‌شود. برای دولت فعلی ایران معیار و سنجه، اقدام و عمل قابل اندازه‌گیری از سوی طرف‌های مقابل در برجام است و حرف ملاک نخواهد بود.

امیرعبداللهیان تأکید کرد که ضرورت دارد انگلیس توجه نماید که عمل به تعهدات تنها راه بازسازی روابط است و تهران به هر گام مثبت و سازنده جواب متناسب می‌دهد.

در این نشست همچنین در خصوص موضوعات کنسولی از جمله موضوع زندانیان دوتابعیتی بحث شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بر ضرورت توجه به وضعیت انسانی در یمن و بحرین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص افغانستان نیز تصریح کرد که تشکیل یک دولت فراگیر که بازتاب‌دهنده ترکیب قومی و جمعیتی این کشور باشد، تنها راه حل جامع برای ثبات و صلح پایدار در افغانستان است.

در این دیدار، وزیر خارجه انگلیس نیز عنوان کرد که این کشور برای بازپرداخت بدهی‌های خود به ایران آمادگی دارد.

الیزابت تراس با اشاره به توافق هسته‌ای، عنوان کرد که در موضوع برجام، در حال حاضر موضوع اصلی توجه همه طرف‌ها به زمان آغاز فرآیند گفت‌وگوهاست.

وزیر خارجه انگلیس همچنین از جمهوری اسلامی ایران بابت تسهیل خروج اتباع باقی‌مانده انگلیسی در افغانستان، تشکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه لیز تراس وزیر خارجه انگلیس بدهی انگلیس به ایران وزیر امور خارجه کشورمان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس