Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده؛ مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا با حضور امام جمعه، امام جمعه  موقت، فرمانده سپاه ناحیه لنده، معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و موگرمون، جانشین و نیروهای انتظامی و روسای ادارات و نهادها به مناسبت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای شهرستان لنده برگزار شد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده در این آیین گفت: امروز جبهه مقاومت ما با تاسی از دفاع مقدس هیمنه ابرقدرت ها را در هم کوبیده و امید را در دنیای اسلام زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی‌نیا افزود: وحدت و یکپارچگی باعث شد تا در مقطعی ما به پیروزی برسیم که همه کشورهای جهان پشت سر عراق بودند ولی تبعیت از امام و الگو گیری از حماسه عاشورا باعث شد تا هشت سال در بدترین شرایط کشور را در مقابل دشمنان سرپا نگهداریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در طول تاریخ به یک حماسه ماندگار و افتخار آمیز و ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شد که رنج این حماسه بزرگ در اخلاص، فداکاری، تبعیت از ولی زمان به اوج خویش رسید.

الهی نیا گفت: دفاع مقدس معجزه ای برای دفن توطئه ها و دسیسه های بیشتر کشورهای استعماری غربی و عربی بوده است.

وی گفت:همه ما در انتقال مفاهیم و ارزش های مادی و معنوی این حماسه بزرگ به نسل آینده موظف و مسئول هستیم.

در ادامه این مراسم سید محمدطلا میری از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطرات و رشادت های رزمندگان و تشریح عملیات والفجر۸ پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس امام جمعه شهرستان لنده دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن بعثی در هشت سال جنگ تحمیلی از همه طرف حمایت شد، اما غیرت و حماسه رزمندگان باعث شد تا دشمن ناکام بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران اردوی راهیان نور، اظهار کرد: جبهه پر از وقایعی بوده است که باید در خصوص لحظه به لحظه آن صحبت کرد، در یک طرف جبهه حق بود و در یک طرف دیگر تمام نیروی شیطان جمع شده بودند، صدام تنها نبود و شوروی آن زمان و کشورهای مرتجع عربی گوش به فرمان آمریکا بودند.

وی افزود: بلوک شرق و غرب هر دو تابع شوروی و آمریکا بودند، بیشتر امکانات جنگی صدام روسی و متعلق به شوروی سابق بود، تمام امکانات غرب از جمله توپ‌های فرانسوی علیه ایران استفاده شد، بلوک غرب به شدت روی این توپ و تانک‌ها تبلیغ می‌کردند، آمدند اما نتوانستند خودنمایی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن برهه هنوز سپاه به درستی تشکیل نشده بود، ارتش به درستی سامان پیدا نکرده بود، امکانات بسیار زیادی پشت صدام بود، حتی گفته بودند چند روزه تهران را می‌گیرند، اما اوج حماسه و غیرت باعث شد آنها پشت دیوارهای خرمشهر و آبادان متوقف شوند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب توپ و تانک امکانات وسیع نداشتیم، اما اراده افراد نفوذناپذیری را داشتیم، این اراده بی‌نظیر رمز پیروزی‌ها بود.

احمدزاده با بیان اینکه نسل کنونی باید امروز این حماسه‌ها را بدانند، خاطرنشان کرد: امروز مکان‌هایی که آغشته به خون شهدا هستند، مقدس هستند، در شلمچه شب و روزهای خاصی وجود داشت، در برخی مناطق لحظه‌ای نبود که در شدیدترین بمباران نباشد، این حماسه‌ها زیاد و گسترده است.

وی افزود: امروز این سوال پیش می‌آید چرا یک مکان مقدس می‌شود؟ باید گفت نقطه به نقطه این مکان‌ها آغشته به خون شهدا هستند، باید اثر معنوی این حرکات را ببینیم، این مکان‌ها اثرات مثبت بر روح و روان افراد دارد، کربلای ایران امروز روح انسان را صیقل می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطوط مقدم جبهه سراپا و سراسر مقدس است و اثرات معنوی دارد، در این مکان‌های مقدس حضور پیدا کنیم و دیگران را دعوت کنیم.

کد خبر 748764

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است