Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش تابناک، سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به اینکه آلودگی هوا خطرناکتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می شد، مضرات این معضل جهانی را با استعمال سیگار و تغذیه ناسالم برابر می داند.

بنابر اعلام این سازمان، هر سال حدود هفت میلیون نفر به دلیل ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کشورهایی با میزان درآمد کم و متوسط بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند؛ چرا که برای توسعه اقتصادی به سوخت‌های فسیلی نیاز دارند.

این سازمان از ۱۹۴ کشور عضو خود درخواست کرده است تا قبل از اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل موسوم به COP26 در ماه نوامبر، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داده و در زمینه تغییرات آب و هوایی اقدامی انجام دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، بنابر اعلام این سازمان، دهه به دهه شاهد آن هستیم که محدوده های تعیین شده برای میزان مجاز آلاینده ها در حال کاهش است. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد ذرات و گازهای سمی می توانند در سطوح بسیار پایین تر از آنچه پیش از این تصور می شد به سلامت قلب و ریه افراد آسیب برساند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس آلودگی هوا سازمان جهانی بهداشت اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی