Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان در دیدار از منزل شهید رضایی از نقش فرهنگ در ورزش و تجلیل از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای ورزشکار مطالبی را عنوان کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رادیو ورزش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان  با حضور در منزل شهید رضایی و تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا برای همه ما گرامی است و باید سعی کنیم از این یادمان ارزشمند پاسداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یاد و خاطره 5 هزار شهید ورزشکار و 135 شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به نقش شهدا در ارتقای سطح فرهنگ در بحث هواداری گفت: در حال حاضر ورزش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایطی را سپری می‌کند که همزمان با ارزش‌های خود در حال رشد و توسعه است. همزمان با گرامیداشت و حک کردن یاد و خاطره شهدا، ارزش‌های این عزیزان والامقام را حفظ کنیم. باید بتوانیم این‌ ارزش‌ها را در ورزش، نوع مدیریت، برنامه ها، کارهای اجرایی، برگزاری یک اردو و رویداد ورزشی و در تمام مراحل ورزشی ما از برگزاری جلسه تا در بین مردم بودن را حفظ کنیم.

وی از حفظ این شعائر و ارزش‌ها افزود: امیدوارم من و همکارانم به گونه‌ای عمل کنیم که موید فرهنگ ایثار و شهادت در ورزش باشیم. وقتی که ما نگاه عادلانه داشته باشیم، وقتی که روحیه مبارزه با فساد، شفاف سازی در ورزش، احترام به بزرگتر و پیشکسوت داشته باشیم، باید به عنوان مثال برای فدراسیون جانبازان و معلولین برنامه‌های ورزشی با رویکردهای مختلفی را برگزار کنیم. چرا که همیشه این افراد قرار نیست قهرمان باشند، اما مجدد در بین ما زندگی خواهند کرد. پس باید در فدراسیون‌های خاص از جمله جانبازان و معلولین، ناشنوایان، بیماران خاص، کمیته ملی پارالمپیک نگاه ویژه ای داشته باشیم. باید به نوعی جهادگونه با رفتاری برگرفته از دوران دفاع مقدس به نحوی برنامه ریزی و مدیریت نماییم که همواره جایگاه و شان این عزیزان در جامعه حفظ شود. به فکر این باشیم که اینان حقی بر گردن ما دارند و اینان بودند که ما در حال حاضر هستیم. آن وقت است که ما به تکلیف خود عمل کردیم.

سجادی با اشاره به نقش فرهنگ در ورزشعنوان کرد: تعداد زیادی باشگاه داریم. در یک باشگاه فرهنگی ورزشی چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا خانواده‌ها همچنان به ما اعتماد کرده و فرزندان خود را به ما بسپارند. این محافل ما بسیار متفاوت‌تر از دیگر کشورها است. اگر همین ارزش‌ها به عنوان دستورالعمل در ذهن و قلب ما ثبت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. اگر با همین روش به صورت اخلاقی کار کنیم دیگر نگران این نیستیم که در یک باشگاه یا یک مسابقه ورزشی زمانی که یک خانواده یا کودکی با سن پایین حضور دارد مواردی را بشنود. در همه جای دنیا این موضوعات رعایت می‌شود. باید به این نقطه برسیم که هوادار ما موید فرهنگ والا در ورزش باشد.

وزیر ورزش با تاکید بر فرهنگ غنی کشور ادامه داد: در برخی از کشورها تماشاچیان در انتهای مسابقه ورزشگاه را نظافت و سپس آنجا را ترک می‌کنند. در کشورمان فرهنگ غنی ایثار و شهادت را داریم. آن‌ها به نظافت ورزشگاه پرداخته و جوانان ما جان و خون خود را دادند. این روحیه باید با برنامه ریزی و پایبندی مجدد در ورزش هم دیده شود و همچنان شاهد تبلور فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های ورزشی باشیم.

سجادی با اشاره به منویات رهبر عظیم الشان انقلاب تصریح کرد: در همین چند روز گذشته زمانی که در محضر مقام معظم رهبری بودیم برخی از ارزش‌هایی که اعضای کاروان ما رعایت کردند را یک به یک برشمردند. از چادر، احترام به رقیب، سجده شکر بر روی چفیه، احترام به مادر شهید بابایی که سرپرست معنوی کاروان بودند، نام بردند. ایشان تمامی این موارد را دیدند. همچنین بیانیه‌ای از طرف روسای فدراسیون‌های ورزشی در تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب تنظیم شد. امیدواریم این موارد چراغ و نقشه راه ما در ورزش باشد. در ادامه به استراتژی هایی که حضرت آقا درباره ورزش فرمودند مجددا تاکید و به آن پایبند بوده و برگ زرینی در کارنامه ورزشی ما باشد.

مید سجادی وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: هر زمانی که ما کار فرهنگی انجام دادیم، مدال‌ها هم در ادامه آن راه آمدند. امیدوارم روزی فرابرسد تا در عرصه ورزشی هم مدال و هم اخلاق را ببریم. چون مدال و کاپ رفته و آمده ولی آنچه که ماندگار است منش، اخلاق و ارزش پهلوانی در ورزش است. 

سجادی: منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه ورزش محقق می‌شود/ حامی فدراسیون‌ها برای حل مشکلات خواهیم بود

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس وزیر ورزش ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری و جواد موگویی سردبیر فصلنامه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه اندیشه‌ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جواد موگویی پژوهشگر تاریخ که سردبیری فصلنامه «ماجرا» را نیز برعهده دارد با بیان اینکه تصمیم چاپ فصلنامه «ماجرا» مربوط به سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حوادث ۱۴۰۱ انتشار فصلنامه را تعویق انداخت. از طرفی اولین شماره را درباره دکترین نظام درحالی قبل از عملیات طوفان‌الاقصی شروع کردیم که واقعاً نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد که نکته قابل توجه اینجاست انتشار ماجرا به اتفاقات طوفان الاقصی برخورد. در محافل و فضای مجازی شنیده‌ایم که گفته شده ما این فصلنامه را بعد از حمله به اسراییل شروع کرده‌ایم که باید بگویم چنین چیزی نیست.

وی در ادامه به تشریح رویکرد فصلنامه ماجرا پرداخت و گفت: رویکرد فصلنامه حوادث بعد از انقلاب خواهد بود و علت آن این است که ما در تاریخ‌نگاری بعد از انقلاب غفلت عظیمی کرده‌ایم و تاریخ‌نگاری دهه ۶۰ را در افکار عمومی باخته‌ایم هرچند یک دهه بعد و در موضوع تاریخ‌نگاری دهه ۷۰ مسئله بکر است.

سردبیر فصلنامه ماجرا عدم دسترسی به اسناد را نقطه ضعف برای پرداختن به تاریخ دانست و افزود: وزارت خارجه هنوز اسناد مشروطه، مسئله ملی شدن صنعت نفت و حکومت پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است و دستگاه‌های سندی ما مثل مرکز اسناد خیلی سلیقه‌ای عمل می کنند. عدم بازگویی خاطرات از طرف رجال سیاسی نیز یک مساله مهم است که متاسفانه در کشورمان پابندی به جلسات خاطره‌گویی نیستند و افراد براساس سلیقه خاطرات را می‌گویند و همین باعث می‌شود ما افکار عمومی را از دست بدهیم.

وی با تاکید براینکه دنبال دیده شدن فصلنامه «ماجرا» نیستیم، گفت: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب برداشته‌ایم و امیدوارم ابعاد این مسئله به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

در ادامه، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ابتکار و شجاعت را ویژگی مهم فصلنامه «ماجرا» دانست و با تاکید براینکه ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت و شهامت و فکر می‌خواهد، گفت: مجموعه مصاحبه‌ها و تصاویر جمع‌آوری شده در این فصلنامه ارزشمند است که نشان می‌دهد در آینده با سلسله مطالبی روبرو خواهیم بود که می‌تواند نیازهای نسل کنونی و آینده کشورمان و دیگر کشورها را که دغدغه فرایند انقلاب دارند را از دل پژوهش بشناسند.

وی پژوهش تاریخ را یک میدان خطیر دانست و افزود: پرداختن به پژوهش تاریخ یک میدان بسیار خطیر است که فعالیت در آن آسان نیست، چون چندگانگی نگاه و ایده و تفکر در آن جولان پیدا می‌کند و طبیعی است که تلاقی نگاه‌ها در این میدان وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه گفت: جای چنین پدیده‌ای در میان منشورات انقلاب اسلامی خالی بود که امیدواریم با ارتقا کیفی مجموعه به محصولات و تولیدات معتبرتر و مستحکم‌تر و قابل اعتنا بیشتری دست پیدا کنیم. آن چیزی که به‌نظرم مهم می‌آید، این است که آن کاری که نتیجه این زحمت و تلاش خودش را نشان دهد، این است که ما به یک الگو و الگوهایی در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی با نگاه رهبر مقام معظم رهبری برسیم تا زمینه ارتقا حکمرانی دینی در کشور صورت گیرد.باقری هدف از پرداختن به تاریخ پژوهشی انقلاب را الگوسازی دانست و گفت: علوم انسانی مثل ریاضی نیست که رابطه علی و معلولی قطعی مشخص را نشان دهد لذا علوم انسانی پیچیدگی و شیرینی خاص خودش را دارد پس ما باید با این نگاه این کار را روشمند ببینیم.

او به تشریح خطرات جدی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: کارکرد و نتیجه این مجله باید روشن شدن فرایند و ساز و کاری باشد که کشورمان را به این نتیجه رساند که در بیش از سه دهه گذشته از خطرات جدی که می‌توانست کشور را در عرصه دیگری وارد کند، چیست و چه ویژگی‌هایی وجود داشت که ما توانسته این این موفقیت را کسب کنیم.

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه روایت‌ها معمولاً از تنگناهاست، گفت: فهم من این است که رمز اصلی این موفقیت و کلید واژه اصلی آن حکمت است حکمتی که رهبری و شالوده حکمرانی جمهوری اسلامی در دوره امام (ره) و رهبر انقلاب از آن بهره داشته است.

حکمت علاوه‌بر اینکه دانش و اطلاعات دارد، نور دارد که ناشی از ایمان شخصی و تقوای حاکمیت (سیاسی) است. این تقوا یعنی اینکه به الزامات یک حکومت دینی پایبند باشید.

در ادامه مراسم، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان به ذکر خاطراتی از دوران مسوولیت در وزارت خارجه پرداخت و نگاه مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دشواری‌های فعالیت در آن را تشریح کرد.در بخش پایانی این مراسم، فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور میهانان ویژه رونمایی شد

کد خبر 6092400 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره