Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: در ۳ ماهه اخیر برخورد پلیس راه با تخلفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و آزادراه‌های استان قزوین ۲۱ درصد افزایش یافته است - اخبار استانها -

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا اشاره به تشدید برخوردهای قانونی پلیس با رانندگان مختلف در آزادراه و محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: در 3 ماهه اخیر برخورد پلیس راه با تخلفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و آزادراه‌های استان قزوین 21 درصد افزایش یافته است؛ ضمن اینکه برخورد ما با تخلفات حادثه‌ساز هم در همین مدت 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد بیشتر شده است

وی اضافه کرد: یکی از معضلات ما در حال حاضر عملکرد دوربین‌های کنترل سرعت در معابر و مسیرهای مختلف است که آنجایی که باید به کمک ما بیایند، خوب کار نمی‌کنند و البته این معضل در آزادراه‌های استان که بیشترین تردد و حوادث در آنجا اتفاق می‌افتد، تشدید می‌شود و همین مشکل سخت‌افزاری سبب افزایش معدل سرعت و افزایش شدت تصادفات می‌شوند.

ذاکری‌منش ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه کنترل سرعت یک سامانه بسیار گران‌قیمت و آسیب‌پذیر است، باید به سامانه ضدسرقت هوشمند مجهز شود؛ چرا که امروز حتی یک مغازه ساده در یک خیابان هم سامانه ضدسرقت هوشمند دارد.

وی با اشاره به گذر تدریجی کشور و استان قزوین از شرایط بحرانی کرونا تصریح کرد: بنابراین به تدریج شاهد افزایش سفر و مسافرت در مسیرهای برون‌شهری خواهیم بود و با توجه به عطش افرادی که در طول 2 سال اخیر از مسافرت محروم شدند، باید برای احیای سامانه و دوربین‌های کنترل سرعت تمهیدات جدی اندیشیده شود تا شاهد افزایش تصادفات فوتی و خسارت‌بار نباشیم.

سامانه‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی راه‌اندازی می‌شودپلیس شایعه "حذف تخلفات رانندگی" به مناسبت هفته نیروی انتظامی را تکذیب کردسهم 59 درصد تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌ها/بیشترین تخلفات رانندگی در قم مربوط به چیست؟

لزوم ساماندهی فضای کنار عوارضی‌ها برای جلوگیری از تصادف زنجیره‌ای

رئیس پلیس راه استان قزوین در بخش دیگری از این گفتگو به لزوم ساماندهی فضای کنار عوارضی‌های برای استقرار نیروهای پلیس راه اشاره کرد و گفت: با توجه به کار سنگین پلیس راه در محل عوارضی‌ها باید وضعیت قرارگیری کانکس و ساختمان‌های پلیس با توجه به حضور خودروهای سنگین طوری اصلاح شود تا شاهد تصادف زنجیره‌ای در این عوارضی‌ها نباشیم.

ذاکری‌منش افزود: با توجه به اینکه پیاده شدن رانندگان اتوبوس بین شهری از خودرو و مراجعه به دفتر پلیس راه یکی از تمهیدات ویژه ناجا برای از بین بردن حالت خواب‌آلودگی و کسالت رانندگان است، بنابراین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید زیرساخت‌های توقف خودروهای سنگین در کنار ایستگاه‌های پلیس راه را ایجاد کند تا شاهد ترافیک سنگین در این ایستگاه‌ها نباشیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین تخلفات رانندگی استان قزوین عوارضی ها پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: ۱۳۷ سانحه رانندگی روز گذشته به دنبال بارش باران و لغزنده شدن سطع معابر در همدان رخ داد که این آمار در روز ماقبل ۷۰ تصادف بود.

او گفت: ۹ مورد از سوانح رانندگی روز گذشته جرحی و مابقی خسارتی بود همچنین موتورسیکلت و عابر بیشترین سهم را در بروز سوانح رانندگی داشتند و سهم خودرو‌های سواری و باری کمتر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه سانحه منجر به فوت نداشته ایم گفت: هنگام ابری شدن هوا و بارندگی رانندگان با سرعت کمتری تردد می‌کنند بنابراین احتمال بروز سوانح فوتی کاهش می‌یابد.


سرهنگ همایی گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت فاصله طولی، تردد با سرعت مطمئنه، حرکت منظم در بین خطوط و توجه کامل به مسیر پیش رو است.

او گفت: ۳۰ درصد سوانح خسارتی و جرحی روز گذشته ناشی از رعایت نکردن حق تقدم و ۷۰ درصد به علت بی توجهی راننده به جلو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود