Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-با تسریع روند واکسیناسیون در استان شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در سطح استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ،روند کاهشی کرونا در سطح استان اردبیل از دو هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد بطوریکه براساس آمار شمار مبتلایان روزانه کرونا در استان به 40 نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستانهای گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

طبق اعلام دانشگاه با تامین واکسن مورد نیاز استان روند واکسیناسیون نیز در این استان تسریع یافته است و شاهد کاهش مرگ و میر در سطح استان بوده‌ایم.

واکسیناسیون در سراسر استان در حال انجام است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس برگ زرینی است از تاریخ ایران اسلام که با برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های متفاوت با شهیدان پیمان می‌بندیم که در کنارشان خواهیم بود.

حبیب‌زاده در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی و روند واکسیناسیون استان نیز با بیان اینکه واکسیناسیون در سراسر استان در حال انجام است، افزود: خوشبختانه بیش از 760 هزار دز واکسن تزریق شده که با تمام قدرت در کنار بسیجیان در تداوم واکسیناسیون خواهیم بود.

تداوم زنجیره کرونا در گیلان؛ 108 بیمار جدید بستری شدند‌افزایش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در یزدبستری‌های کرونا در کرمان به مرز 39000 نفر رسید / بیش از 55 درصد کرمانی‌ها واکسینه شدند

وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته پنج مورد فوتی بر اثر ابتلای این بیماری گزارش شده است که با توجه به تسریع واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میرها هستیم امیدواریم با همکاری سپاه، بسیج و هلال احمر و دانشجویان تا آخر مهرماه بتوانیم بیش از 80 درصد جمعیت را واکسن بزنیم که در این صورت می توانیم بگوییم چرخه ویروس را مهار کرده‌ایم.

به عنوان خدمتگزار مردم همیشه در کنار آن‌ها خواهیم بود

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه  به عنوان خدمتگزار مردم همیشه در کنار آن‌ها خواهیم بود، گفت: بسیج به عنوان مولود انقلاب اسلامی و تبدیل کننده تهدیدها به فرصت از ابتدای شیوع کرونا،در خط مقدم خدمات رسانی به مردم بوده است.

محمدی اصل بیان کرد: کنترل، پیشگیری، کمک به کادر درمان، کنترل وضعیت بیماران و کمک معیشتی افراد در این دوران از اهم مواردی است که سپاه در کنار بسیج به دنبال آن است و به همین منظور تاکنون اقدامات حائز اهمیتی انجام داده است.

وی همچنین بااشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت:  هفته دفاع مقدس به ما هویت داده است و امیدواریم ما نیز بتوانیم آرمان ها و اهداف رزمندگان، ایثارگران و شهدا هشت سال دفاع مقدس را به مقصد برسانیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ضمن تقدیر از تمامی کادر درمان، مدافعان سلامت افزود: امیدواریم تمامی مسئولان و عواملی که در کنترل امر بیماری منحوس کرونا ما را یاری کردند، چه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و چه در سپاه جهت ریشه کن کردن این ویروس نیز با تمام وجود همکاری لازم را داشته باشند.

کلام آخر اینکه امیدواریم با تامین واکسن مورد نیاز استان، مردم در راستای تسریع واکسیناسیون همکاری لازم را با دستگاه‌های ذیربط داشته باشند تا شاهد ریشه کن شدن این ویروس باشیم و به روند عادی زندگی بازگردیم.

انتهای‌پیام/131/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش‌های رگباری در جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و فردا، دوشنبه در مناطقی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد به همشهری آنلاین گفت: امروز و فردا در دیگر نقاط کشور شاهد جوی آرام هستیم، اما سامانه جدید بارشی به تدریج از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی و خوزستان را در برخواهد گرفت.

به گفته کبری رفیعی، این سامانه بارشی روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در غرب، جنوب غرب، جنوب و بخش‌هایی از مرکز تقویت می‌شود و در این مناطق کاهش نسبی دما را با همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود

به گفته او، امروز و فردا هم مانند روز شنبه، در نوار شرقی وزش باد شدید را تجربه خواهیم کرد که در مناطق مستعد سبب بروز گرد و خاک می‌شود.

رفیعی به هشدار زرد هواشناسی هم اشاره کرد و گفت: این هشدار با نوع مخاطره رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ امروز،‌ دوشنبه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

او درباره اثر هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک نیز گفت: طبق این هشدار، امروز، دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند. اثر مخاطره در این هشدار در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده.

کد خبر 847553 برچسب‌ها استان‌ فارس خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد