Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر کامبیز بازرگان روز پنجشنبه در گردهمایی برنامه ریزی کشت پائیزه استان تهران که در ورامین برگزار شد اظهار داشت: امنیت غذایی در دنیا از چهار جزء مهم کمیت، کیفیت، دسترسی و پایداری برخوردار است که هر اقدامی در این حوزه با در نظر گرفتن آن صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پیچیدگی‌های فنی امنیت غذایی تمامی کشورها، حتی آنانی که تحت تحریم قرار ندارند را با چالش جدی قرار داده و برای مقابله با آن مقالات زیادی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که ذینفعان کشاورزی به چهار دسته تقسیم می‌شوند اظهار داشت: ۲ دسته از این چهار گروه در مقیاس فنی و ۲ دسته دیگر در مقیاس کلان ملی قرار می‌گیرند.

بازرگان گفت: یک طرف تولید غذا، کشاورزانی قرار دارند که تلاش می‌کنند تا سود بیشتری کسب کنند و در سوی دیگر مصرف‌کنندگان هستند که در تلاش برای دسترسی به مواد غذایی ارزان‌قیمت هستند.

وی ادامه داد: این امر مسوولان بخش کشاورزی را با چالشی مهم مواجه کرده است.

بازرگان اضافه کرد: کشاورز هشت ماه زمان خود را برای کشت محصولی صرف می‌کند تا پس از کشت محصولی مانند کلزا از هر هکتار ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد کسب کند، حال اگر کسی به او بابت زمینش ۲۰ میلیارد بپردازد تا در آن ساخت و ساز کند، به طور قطع می‌پذیرد و این امر کشاورزی در آن منطقه را نابود می‌کند.

معاون وزیر کشاورزی تأکید کرد: اگر به گفته رئیس جمهوری می‌خواهیم تا ریشه فساد را در حوزه کشاورزی بخشکانیم، باید کاری کنیم که کشاورزی سودآور باشد و کشاورز برای کسب درآمد مسیرهای جایگزین را انتخاب نکند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان تهران را برطرف کنیم باید درآمد هکتاری کشاورزان را با معرفی ارقام جدید افزاییش دهیم.

بازرگان گفت: تحقیقات کشاورزی برای سودآوری بیشتر و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی برنامه ریزی جدی دارد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل که توفیق ما را در تولید کاهش داده آن است که در کنار افزایش تولید، استفاده از آب‌های زیرزمینی را افزایش داده‌ایم که این موضوع موجب بروز پدیده فرونشست شده است.

برچسب‌ها کشاورز کشاورزی ورامین امنیت غذایی تغییر کاربری اراضی کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورز کشاورزی ورامین کشاورز کشاورزی ورامین امنیت غذایی تغییر کاربری اراضی کلزا تغییر کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد