Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:36:29 GMT

شرط اتریش برای به رسمیت شناختن دولت طالبان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۸۲۵۸

شرط اتریش برای به رسمیت شناختن دولت طالبان

"الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور به مسئله بحران افغانستان پرداخته و اعلام کرد که همچنان ده‌ها اتریشی بعد از عهده داری قدرت توسط طالبان در افغانستان حضور دارند. وی از تلاش‌های کشورش برای خروج این نیرو‌ها از مرز‌های زمینی خبر داد.

وی درباره تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه و محل امنی برای تروریست‌ها و همچنین صادر کننده تروریسم و افراط گرایی بین المللی هشدار داده و تاکید کرد که جامعه بین المللی باید همه تلاش خود را کند تا افغانستان از نظر سیاسی امنیتی به چاله سیاهی تبدیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالنبرگ گفت: این کشور پتانسیل اینکه تمام منطقه را با خود به قعر نابودی بکشاند داردوی تاکید کرد که با مشارکت صدر اعظم کشورش می‌خواهد میزگردی را با حضور کشور‌های همسایه افغانستان و همچنین سازمان‌های بزرگ امدادی برگزار کند تا مشترکا به مسائل مختلف و چگونگی برقراری ثبات و ارائه کمک به افغانستان بپردازند.

شالنبرگ در بخش دیگری از سخنانش شرط اساسی برای به رسمیت شناختن دولت طالبان را احترام به حقوق اولیه و آزادی، احترام به حقوق اقلیت‌ها و بخصوص حقوق زنان و فراهم کردن امکان دسترسی بشردوستانه و تشکیل یک دولت فراگیر دانست.

شالنبرگ در بخش دیگری از این گفتگو به مناقشات بین مجارستان و لهستان با اتحادیه اروپا بر سر مسئله حاکمیت قانون پرداخته و درباره به وجود آمدن جامعه‌ای دو طبقه در این اتحادیه هشدار داده و از رشد در کنار هم همه کشور‌ها حمایت کرد. وی همچنین اعلام کرد که پروژه ادغام و هماهنگی در اروپا تازه زمانی نهایی می‌شود که هر کشوری از یوگسلاوی سابق عضو این اتحادیه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از موضع ترکیه در قبال پناهندگان افغان و مخالفت این کشور با پذیرش پناهندگان افغان حمایت کرد./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: اتریش طالبان الکساندر شالنبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم