Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@23:20:09 GMT

اجرای پروژه‌های نفت و گاز دهلران تسریع شود

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۹۸۵۳

اجرای پروژه‌های نفت و گاز دهلران تسریع شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: نیاز است اجرای پروژه‌های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع شوند و ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مجید عسگری در نشست شورای اداری دهلران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به وسعت شهرستان و تعداد شهرها و بخش‌ها و دهستان‌های این شهرستان گفت: این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و لازم است در همه حوزه‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان و تحت پوشش بودن ۸۵ درصد این اراضی توسط شبکه‌ها گفت: در حوزه نفت و گاز نیز ظرفیت تولید قابل‌توجهی وجود دارد که نیاز است پروژه‌های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع شوند و ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

فرماندار ویژه دهلران به راه‌های شهرستان هم اشاره کرد و افزود: اتصال دهلران از سمت خوزستان به شبکه ریلی و تکمیل پروژه چهاربانده کردن دهلران به خوزستان از خواسته‌هایی است که انتظار داریم مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرند.

عسگری با بیان اینکه طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم در دست اقدام است که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است، به فرسودگی زیرساخت‌های شهری اشاره کرد و گفت: سامانه گرمسیری ۶ هزار هکتار از اراضی دهلران را تحت پوشش دارد که برای تکمیل آن و تسریع در عملیات اجرایی به اعتبار نیاز است.

وی به نقش سد میمه در آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی و جلوگیری از سیلاب هم اشاره و گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تسهیل در عملیات اجرایی این سد با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شود.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهوری امروز (جمعه، دوم مهرماه) به استان ایلام سفر کرده است و وزرای دولت نیز از دیروز به تدریج وارد استان ایلام شده‌اند؛ آیت‌الله سیدابراهیم رییسی در بدو ورود به استان ایلام اعلام کرد که رفع محرومیت‌های این استان به طور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس‌جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: دهلران پتروشیمی ایلام صنعت نفت نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است