Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:42:32 GMT

نفت عراق به داد آمریکا رسید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۲۷۳۵

وقوع یک طوفان سهمگین در خلیج مکزیک طی ماه گذشته باعث شد تا آمریکا با کمبود تولید نفت خام مواجه شده و تصمیم بگیرد تا از طریق واردات نفت از عراق و کانادا این کمبود را جبران کند. ناطقان: به نقل از رویترز، طی ماه گذشته وقوع یک طوفان سهمگین در خلیج مکزیک باعث شد تا شاهد کمبود تولید نفت در آمریکا باشیم. کارشناسان می‌گویند، شرکت‌های آمریکایی این کمبود را با واردات نفت از عراق و کانادا جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت رویال دات شل هلندی انگلیسی که هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در خلیج مکزیک آمریکا محسوب می‌شود، این هفته اعلام کرد که خسارت توفان آیدا به یکی از تاسیسات این شرکت باعث شده تا عرضه نفت ترش از این تاسیسات حتی تا ماه‌های نخست سال آینده با اختلال مواجه شود.

پالایشگاه‌های آمریکایی و برخی پالایشگاه‌ها در کره جنوبی و چین از جمله مشتریان این نفت هستند. کمبود این عرضه همچنین باعث شده تا این پالایشگاه‌ها در آسیا نیز به سمت نفت خاورمیانه و روسیه روی بیاورند.

به طور کلی میزان صادرات نفت آمریکا روزانه 3 میلیون بشکه است که بخش قابل توجهی از آن از خلیج مکزیک تامین می‌شود. از آنجا که تقاضا برای سوخت در آمریکا با فروکش کردن بحران کرونا در حال افزایش است، انتظار می‌رود، تقاضای پالایشگاه‌های این کشور برای دریافت نفت خام هم افزایش یابد.

پایین آمدن 250 هزار بشکه در روز تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک باعث شده تا پالایشگاه‌های این کشور برای تامین نیاز خود در سه ماه پایانی سال جاری به سمت خرید نفت از دیگر کشورها به خصوص عراق بروند. برخی پالایشگاه‌ها هم البته نیاز خود را از انبارهای نفتی آمریکا تامین کرده‌ و می‌کنند.

از سال 2019 که آمریکا، ونزوئلا را تحریم نفتی کرد و واردات نفت سنگین این کشور به آمریکا متوقف شد، عراق تلاش کرد تا جای نفت ونزوئلا در بازار آمریکا را بگیرد. البته از این بحران کانادایی‌ها هم سود بردند و صادرات نفت خود به آمریکا را افزایش دادند. منبع: فارس برچسب ها: نفت عراق ، داد آمریکا ، کمبود

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نفت عراق داد آمریکا کمبود خلیج مکزیک پالایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف» رئیس جنبش سیاسی وجود در عراق تاکید کرد که آمریکا در تغییر فرهنگ جامعه عراق ناکام مانده است.

وی افزود: این کشور از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۸ به دنبال تغییر ساختار جمعیت شناختی عراق و روحیات فرهنگی ملت آن بوده است.

شریف اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تفکرات ضد اجتماعی را در عراق از طریق فعالیت‌های نهادهای جامعه مدنی انگلیس و آمریکا گسترش دهند.

وی بیان کرد: این نهادها به برخی از بخش‌های خسارت دیده عراق کمک‌هایی را ارسال کردند اما در نهایت هدف آنها از هم گسیختگی جامعه عراق و انحراف آن بود.

شریف تصریح کرد: آمریکا کوشید جامعه عراق را تبدیل به نسخه دیگری از جامعه کشور خود کند.

پیش از این نیز «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کد خبر 6091960

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند