Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ امام جمعه ملایر روز شنبه در آیین نواختن زنگ آغاز سالتحصیلی جدید در دبیرستان فرزانگان ملایر، پایه همه پیشرفت‌ها و توسعه کمی و کیفی کشور را در گرو آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: اگر دانش‌آموزان این دو بال سعادت را با تمام وجود و با بهره‌گیری از ابزارهای علمی و معنوی استفاده کنند، سعادت خود و جامعه را بیمه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام«محمدباقر برقراری» تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش دانست و افزود: این دانش‌آموزان شهید در سنگر علم و دانش و تزکیه و هم در سنگر دفاع از میهن خود پیشقدم و ممتاز بودند و از آرمان‌های‌شان دفاع کردند و همزمان در سنگر علم و در سنگر رزم، یک دانش‌آموز، سرباز و مبارز بودند.

وی تاکید کرد: بدون شک این قدم‌های شهدای دانش‌آموز ۱۲ و ۱۳ ساله بود که با آن روحیه، صداقت و نیت‌شان توانستند راه شکوهمند انقلاب اسلامی را ادامه دهند و تا ظهور حضرت مهدی(عج) این راه را ادامه خواهند داد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه پایه همه موفقیت‌های ما به برکت انقلاب اسلامی است و دانش‌آموزان این جریان را گلنگ‌زنی و بنا نهادند، ادامه داد: امروز هم دانش‌آموزان این کشور با همان روحیه و نیت در سنگر علم، تزکیه، تهذیب نفس و با همان روحیه ایثارگری حضور پیدا می‌کنند، همانند جوان ایذه‌ای که برای نجات هموطن خود شهادت‌گونه دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام برقراری افزود: اینها دانش‌آموختگان در مکتب دفاع مقدس هستند که درس ایثار، جهاد و از خودگذشتگی را از همین مکتب دفاع مقدس آموختند و این مکتب را همچنان روی دست گرفته و ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شده، اما آنها با وجود این همه محدودیت از این مسابقه علمی، دینی و ارزشی جا نمی‌مانند و با استفاده از شبکه‌های آموزشی، می‌توانند تمامی این محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

امام جمعه ملایر ابراز امیدواری کرد: با نهضت واکسیناسیون عمومی که با مدیریت رییس جمهوری در سطح کشور آغاز شده، در آینده نه چندان دور فضای مدارس پر از حضور پرشور دانش‌آموزان و معلمان خواهد شد و در یک فضای با نشاط حقیقی به درس و تحصیل خود ادامه می‌دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال سیاست بر این است که با اجرای طرح واکسیناسیون مدارس حضوری شود، چراکه آموزش مجازی نمی‌تواند خیلی از نیازهای دانش‌آموزان را برآورده کند.

حجت الاسلام«احد آزادیخواه» بیان کرد: به همت رییس جمهوری و واردات خوب واکسن و تولید بومی واکسن داخلی، روند واکسیناسیون شیب تندی به خود گرفته و تاکنون حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران واکسینه شده‌اند و تا یکی دو ماه آینده کل جمعیت واجد شرایط کشور واکسینه می‌شوند.

وی همچنین به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره و اظهار داشت: هم اکنون نظام رتبه‌بندی فرهنگیان در سامانه مجلس شورای اسلامی باز شده و مجلس به جد پیگیر تحقق خواسته معلمان است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه امروز کشور ما در اقتدار و امنیت کامل است، افزود: به زودی کشور به امنیت اقتصادی نیز خواهد رسید و با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای که یک سوم اقتصاد دنیا را در برمی‌گیرد، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: امروز با آغاز سال‌تحصیلی جدید با تشکیل هفت کمیته تخصصی، پروژه مهر به ایستگاه پایانی خود رسید و ۲۷۳ آموزشگاه در بخش زند و مرکزی ملایر با ۴۱ هزار دانش‌آموز و سه هزار فرهنگی شروع به کار کردند.

«محمدرضا بشری» خواستار کمک و همراهی مسئولان و والدین برای بازگشایی مدارس در سال‌تحصیلی جاری شد و ادامه داد: شهرستان ملایر در اجرای طرح واکسیناسیون معلمان رتبه نخست را کسب کرد و بیش از ۹۴ درصد فرهنگیان واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز در سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا همدان بازگشایی مدارس سال تحصیلی ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا همدان مدارس ویروس کرونا همدان بازگشایی مدارس سال تحصیلی ملایر هزار دانش آموز حجت الاسلام دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!