Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، طرح ساماندهی صنعت خودرو که چند بار در تردد بین مجلس و شورای نگهبان بود، روز ۳۱ شهریورماه نیز در شورای نگهبان بررسی شد. اعضای شورای نگهبان نسبت به مصوبه در یکی دو مورد ابهاماتی داشتند. به‌طور مثال درباره «واردات بدون انتقال ارز» ابهاماتی مطرح شد، زیرا شیوه‌های مختلفی را در بر می‌گرفت و از مجلس خواسته شد که موضوع مقداری دقیق‌تر و شفاف‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که هنوز سرانجام این طرح و آزاد شدن واردات خودرو و سایر جنبه‌های آن مشخص نشده، از گوشه و کنار خبر می‌رسد برخی در فضای مجازی و حتی در نمایشگاه‌ها و بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، به پیش‌فروش خودروهای با مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به مردم پرداخته‌اند.

جالب موضوع اینکه برخی از همین افراد مدعی‌اند ثبت سفارش خودرو به محض باز شدن سایت در اختیارشان است و از این طریق پول‌های کلانی از مردم دریافت کرده‌اند.

اتفاقات سال‌های گذشته، کلاه‌برداری‌های زیاد از مردم در قالب شرکت‌های واردات خودرو و غیره که در برخی موارد منجر به اجتماع اعتراضی مال‌باختگان در مقابل این شرکت‌ها و حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رساندن صدایشان به گوش مسوولان شده بود، هنوز از یادها و خاطره‌ها نرفته و باید مراقب بود تا اتفاقات مشابهی را شاهد نباشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  روز شنبه در این زمینه به ایرنا گفت: تا زمانی که خودروهای جدید وارد گمرکات نشده، «کد شناسایی خودرو» (Vin Number) و ثبت‌سفارش نداشته باشند، خرید خودروهای خارجی معنی ندارد.

«مهدی دادفر» با بیان اینکه نحوه خرید و فروش خودروهای خارجی با داخلی‌ها بسیار متفاوت است، نسبت به خرید خودروهای مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بدون وجود این شرایط به‌شدت هشدار داد.

«کورش طواحن» یک نمایشگاه‌دار در شمال تهران نیز در این زمینه به ایرنا گفت: طرح آزاد شدن واردات خودرو هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده، اما تاثیر خود را بر بازار با رفع التهابات قیمتی نشان داده است.

وی تصریح‌کرد: حتی اگر طرح ساماندهی صنعت خودرو و آزاد شدن واردات مصوب شود، نخستین چیزی که خریداران باید به آن توجه کنند، موضوع ثبت سفارش است و اینکه هیچ خودرویی بدون ثبت سفارش نباید باشد.

این فعال بازار خودروهای خارجی با یادآوری سال ۲۰۱۷ که آخرین مدل‌های خودروهای خارجی در آن سال وارد کشور شد، افزود: در آن زمان عمده خودروها «کارتکسی» بودند، به این معنی که شرکت‌ها یا افراد خودروهای صفر کیلومتر بدون پلاک را به همراه کارتکس برای مشتریان می‌فرستادند.

وی بیان‌داشت: کارتکس‌ها بر اساس شماره شاسی و شماره موتور اتومبیل صادر می‌شد و اصل صدور کارتکس به معنای وجود خارجی آن خودرو بود، نه اینکه خرید و فروش‌ها فقط بر روی کاغذ باشد.

طواحن ادامه‌داد: بعد از آن، افراد کارتکس‌ها را به همراه خودرو برای شماره‌گذاری به اداره راهنمایی و رانندگی برده و پس از بررسی سوابق خودرو، کشور مبدا خرید و اطمینان از پرداخت شدن همه عوارض و گمرکی آن، «کد شناسایی خودرو»  (Vin Number)از سوی راهنمایی و رانندگی صادر می‌شد.

وی تصریح‌کرد: در این میان، ما نیز از هر شرکتی خودرو خرید نمی‌کردیم، چرا که شرکت‌های بدحساب، بدقول و نامعتبری هم وجود داشتند که برخی از آنها تا امروز هم پرونده‌های مفتوحه‌ زیادی در دادگستری دارند و به عنوان کلاه‌بردار شناخته شده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: مشتریان واقعی خودروهای خارجی و افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه ورود می‌کنند، باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند، زیرا با شرایط فعلی و اینکه هنوز هیچ چیزی مشخص نشده، هرگونه وعده و وعید خرید خودروی خارجی مدل جدید «دروغ» است.

برچسب‌ها واردات خودرو فروش فوق العاده قیمت خودرو بازار خودرو قرعه کشی خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت شورای نگهبان خودرو پیش فروش خودرو خودرو سازی ایران پروندهٔ خبری بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات خودرو فروش فوق العاده قیمت خودرو واردات خودرو فروش فوق العاده قیمت خودرو بازار خودرو قرعه کشی خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت شورای نگهبان خودرو پیش فروش خودرو خودرو سازی ایران خودروهای خارجی واردات خودرو شورای نگهبان فروش خودرو ثبت سفارش شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، دومین روز نزولی خود را تجربه می‌کند. اغلب محصولات در بازار کاهشی گزارش می‌شوند، اما تعداد معدودی از آن‌ها، صعودی یا بدون تغییر معامله می‌شوند.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد دومین روز نزولی خود شده است. افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی دیده می‌شود، اما باز هم در برخی موارد معدود، قیمت خودروها افزایش داشته یا ثابت مانده است.

روز گذشته نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو در بازار آزاد کاهشی شد و همین موضوع، دلیلی شد بر کاهش قیمت بیشتر در بازار خودرو. بنابراین از ابتدای روز جاری، بازار خودرو به صورت یک دست منفی گزارش می‌شود، اما شیب کاهش قیمت چندان بالا نیست.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت کارنامه، بازار خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته کاهشی است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی همانند روز گذشته، نزولی گزارش می‌شود.

کوییک اتوماتیک R یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت دنده اتومات در بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روز، تغییری ندارد و با قیمت ۵۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G دیگر محصول تولیدی و رده بالای شرکت سایپا به شمار می‌رود که همانند برادر کوچک‌تر خود، هیچ نوسانی ندارد و به نرخ ۷۶۶ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس اتوماتیک رکورددار افت قیمت در بازار امروز بوده که ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ یکی از سدان‌های رده بالای ایران خودرو است که از صبح امروز افت پنج میلیون تومانی دارد و با ۷۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب باثبات‌تر از خودروهای داخلی است.

جک J۴ آپشنال اقتصادی‌ترین محصول مونتاژی کرمان موتور بوده که از صبح امروز تغییری ندارد و با ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی محسوب می‌شود که این خودرو نیز نوسانی ندارد و به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه بهمن به شمار می‌رود که ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول