Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس به تدریج انجام خواهد شد و امید می‌رود تا پایان آبان‌ماه همه دانش‌آموزان وارد فرایند آموزش حضوری شوند.

خبرگزاری میزان _ روزنامه حمایت نوشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در شرایطی که مدارس به طور تقریبی در دوسال تحصیلی اخیر آموزش مجازی را تجربه کرده‌اند؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس و برگزاری آموزش حضوری در سه گام برنامه‌ریزی شده خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا کمرئی با بیان این مطلب که بازگشایی مدارس بر اساس الگویی طراحی شده در سال تحصیلی جدید درحال انجام است در گفتگو با «حمایت» اظهار کرد: براین اساس از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز فعالیت‍های آموزشی مدارس مدنظر قرار گرفته است و دانش آموزان در فضای مجازی، همچنین در قالب حضوری مشغول به یادگیری شده‌اند، بنابراین وضعیت آموزش در ماه مهر به وضوح مشخص است.

وی درباره اینکه کدام دسته از دانش آموزان مجاز هستند به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع تابع یکسری ضوابط و مقررات است. در این راستا ما دانش‌آموزان و مدارس را به سه گروه اصلی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. گروه نخست دانش‌آموزانی هستند که در مدارس روستایی و عشایری تحصیل می‌کنند. این گروه البته خود به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته اول مدارسی که کلاس‌های آن‌ها کمتر از ۱۵نفر جمعیت دارند که در اولویت نخست قرار دارند و می‌توانند از مهرماه با سپری کردن مراحل مشخص و دریافت مجوز از منطقه آموزشی، فعالیت حضوری خود را آغاز کنند. دلیل اینکه دانش‌آموزان روستایی در اولویت قرار دارند، این بوده که برای این دسته از محصلان امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد، زیرا کلاس‌های درس آن‌ها کم جمعیت بوده، علاوه بر این در ۱۹ماه اخیر بیشتر از نظر آموزش متضرر شده‌اند، چون به احتمال زیاد دسترسی آن‌ها به امکانات آموزش مجازی کمتر بوده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در هر کلاس این مدارس کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز حضور دارند. البته در این گروه مدارسی نیز جای می‌گیرند که کمتر از ۳۰ نفر در هر کلاس تحصیل می‌کنند. این دسته از مدارس نیز از نیمه ماه جاری می‌توانند درخواست مجوز برای برگزاری کلاس حضوری کلاس‌های درس کنند و در صورتی که این مجوز برای آن‌ها صادر شود، اقدام به آموزش در قالب حضوری به دانش آموزان کند. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به‌غیر از این دو گروه که شامل دانش‌آموزان روستایی و عشایر می‌شود، استثناء دیگری نیز وجود دارد که شامل حال دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای شده، چراکه این دسته از محصلان نیز در درس‌هایی که مهارتی به‌عبارتی دروس استاندارد مهارت و شایستگی که باید بگذرانند، می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی حاضر شوند، از این‌رو که کارگاه‌ها وسعت قابل قبولی دارد، ضمن اینکه تعداد دانش‌آموزان کار و دانش در حوزه مهارتی نیز کم است؛ بنابراین می‌توانند شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ بنابراین در اولویت بازگشایی مدارس قرار دارند.

حضور محدود نوآموزان در مدارس

کمرئی در ادامه گفت: دانش آموزان اول ابتدایی نیز صرفاً فقط مجاز هستند که در هفته به صورت محدود به مدرسه آمده تا با محیط مدرسه آشنا شده و معلم خود را بشناسند، زیرا این دانش‌آموزان قدرت انتزاع کمتری داشته و طبیعی است اگر از طریق آموزش مجازی دوره تحصیلی خود را آغاز کنند ممکن است تصویر خوشایندی از مدرسه در ذهن آن‌ها شکل نگیرد. به این ترتیب تصمیم گرفته شده تا این افراد تا حد امکان در معرض آموزش حضوری قرار گیرند.

وی اظهار کرد: آبان‌ماه و در ادامه این روند گروه دوم از دانش آموزان و مدارس می‌توانند وارد فرایند آموزش‌های حضوری شوند. ابتدا در نیمه اول آبان‌ماه مدارسی که کمتر از ۳۰۰نفر جمعیت دانش آموزی دارند، لازم است که کلاس‌های آن‌ها گروه‌بندی شود تا رعایت تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس شده و فاصله‌گذاری اجتماعی برای آن‌ها نیز مدنظر قرار گیرد. براین اسا دانش‌آموزان مذکور گروه دومی هستند که از ابتدای آبان‌ماه وارد مدارس در قالب حضوری خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که دسته سوم نیز مدارسی بوده که بیشتر از ۳۰۰نفر دانش‌آموز دارند، افزود: از این‌رو که چنین مدارسی جمعیت متراکمی دارند، باید فاصله‌گذاری اجتماعی را به درستی مدنظر قرار دهند و تراکم دانش‌آموزان را در کلاس درس کاهش دهند.

بازگشایی تدریجی است

کمرئی ادامه داد: بنابراین تعداد روز‌های حضور دانش‌آموزان در کلاس درس در چنین مدارسی به دو یا سه روز خواهد رسید و باید از آموزش‌های ترکیبی به عبارتی حضوری و مجازی بهره گرفته شود. وی بیان کرد: در فرآیند اشاره شده، بازگشایی مدارس به تدریج انجام خواهد شد و امید می‌رود تا پایان آبان‌ماه همه دانش‌آموزان وارد فرایند آموزش حضوری شوند.

آغاز فعالیت آموزشی در سامانه شاد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درخصوص فعالیت سامانه شاد بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید همه دروس در مقاطع مختلف، همچنین بخشی از شاخه فنی حرفه‌ای و کار و دانش، در قالب برنامه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. علاوه براین راهبرد دوم مورد نظر آموزش در فضای مجازی بوده که بر این اساس یکی از فضا‌های مهم و ویژه این امر سامانه شاد است، بیشترین وسعت فراگیران را در آموزش مجازی در خود جای می‌دهد و دانش‌آموزان در رده‌های تحصیلی مختلف به صورت رایگان آموزش را دریافت می‌کنند.

نحوه نظارت بر رعایت پروتکل‌ها

کمرئی درمورد نحوه نظارت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نیز بیان کرد: ما شیوه نامه بهداشتی پیوسته‌ای در این زمینه که برای مدارس شبانه‌روزی بوده با هماهنگی وزارت بهداشت نوشته‌ایم و به طور طبیعی اجرای آن در دو قالب دو بخش مورد نظارت قرار خواهد گرفت. به این ترتیب بخشی از آن برعهده وزارت آموزش و پرورش بوده که پیش از بازگشایی مدارس در زمینه هشت شاخص کلیدی این اقدام اجرایی می‌شود.

هماهنگی با وزارت بهداشت

وی ادامه داد: از سوی دیگر با هماهنگی با وزارت بهداشت نظارت بیرونی انجام می‌گیرد که در این زمینه نیز مراکز استانی فعالیت دارند. به عبارتی هر دو هفته یکبار با همکاری وزارت آموزش و پرورش نظارت مستقیمی بر مدارس در زمینه دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره اطمینان خاطر بخشی به خانواده‌ها در زمینه بازگشایی مدارس نیز گفت: خانواده‌ها به تدریج در جریان الگویی مدنظر قرار می‌گیرند که این اقدام با کمک رسانه‌ها محقق خواهد شد، همچنین مسئولان و مدیران مدارس موظف هستند با مربیان و والدین در این باره گفتگو داشته باشند تا به تدریج درمورد ضرورت بازگشایی مدارس، همچنین در مورد رعایت موارد بهداشتی به نقطه نظر مشترکی برسند و بتوانند با همکاری یکدیگر فضای ایمنی را برای دانش‌آموزان فراهم آورند.

بیش تر بخوانید: جزئیاتی از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بازگشایی مدارس دانش آموزان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازگشایی مدارس دانش آموزان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموزان آموزش مجازی آموزش حضوری مدنظر قرار خواهد شد آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است