Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تعدادی از هنرمندان مرکز تولید تئاتر، معاونت تولید، معاونت فرهنگی و کانون پرورش فکری استان تهران، نمایشنامه «قصه‌ای از دل خاک» را در نخستین یادواره نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس با عنوان «خوانش پایداری» اجرا کردند.

نمایشنامه «قصه‌ای از دل خاک» به نویسندگی محمود تیموری و کارگردانی سعید زین‌العابدینی و با اجرای صادق کیانی‌مقدم، الهام دارابی، وحید خسروی و سیما رحمانی روز جمعه دوم مهر ۱۴۰۰ در پردیس تئاتر تهران نمایشنامه خوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مژده زکریاپور طراحی و ساخت عروسک را در این نمایشنامه‌خوانی بر عهده داشت.‌ نمایشنامه «قصه‌ای از دل خاک» با محوریت دفاع مقدس و فضایی کودکانه و فانتزی قصه‌ای از شجاعت یک سرباز را روایت می‌کند.

قصه‌ این نمایش درباره موش کوچکی است که همراه پدر و مادرش در لانه‌ای اطراف منطقه مین‌گذاری شده زندگی می‌کند. موشی روز تولدش کلاه‌خود و پوتینی از طرف پدر و مادر و آقای همسایه هدیه می‌گیرد اما متوجه می‌شود که این هدایا از منطقه مین‌گذاری شده‌ اطراف لانه‌ آنها جمع‌آوری شده و ...

این نمایشنامه‌خوانی، یکی از ۱۴ اثری است که با هدف بازخوانی ایثار و فداکاری قهرمانان هشت سال دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در پردیس تئاتر تهران اجرا شد و از طریق یکی از پلتفورم های مجازی به صورت زنده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

کد خبر 5313083 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردیس تئاتر تهران نمایشنامه خوانی هفته دفاع مقدس فیلم کوتاه اربعین 1400 عکاسی اربعین حسینی برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما دفاع مقدس حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی موسیقی ایرانی تئاتر ایران جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان حسینیه مهر نمایشنامه خوانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش

به گزارش خبرنگار مهر، «چندهیچ» به نویسندگی مریم یاسین‌زاده و کارگردانی رومینا مهدوی که نگاهی متفاوت به جنگ دارد و روایتی از سرانجام وقایع جنگ با پنج گویش مختلف است، در پردیس تئاتر شهرزاد نمایشنامه خوانی می شود.

رومینا مهدوی کارگردان این نمایشنامه‌خوانی در این باره توضیح داد: در این وضعیت که دل نگرانی‌های زیادی برای جنگ وجود دارد خواستم با اجراخوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه شویم. به امید روزی که صلح در تمام جهان برقرار باشد.

این اجراخوانی به صورت محدود و در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود. تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوان‌های این اجرا هستند.

دیگر عوامل این نمایشنامه‌خوانی عبارتند از دستیار کارگردان: مهسا کرم وندی، روابط‌عمومی: هما اعرابی، آهنگساز: ارشیا مستوفی، پوستر و تبلیغات: سهیل فلاح و عکاس: پرنیا خوشرو.

کد خبر 6090085 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان