Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: راهپیمایی اربعین تحت هر عنوانی نداریم و مراسم مذهبی اربعین، طبق طبق پروتکل های بهداشتی تاسوعا و عاشورا برگزار می شود.

بهروز اکرمی سوم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، با اشاره به اینکه رفتار این ویروس غیرقابل پیش بینی است، اظهار کرد: باید به عنوان تصمیم گیران جامعه و آحاد مردم آمادگی مواجهه با رفتارهای غیرقابل پیش بینی این ویروس را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در امریکا علیرغم واکسیناسیون، مرگ و میر و ابتلا مجددا افزایش یافته که کاملا نشان از رفتار غیرقابل پیش بینی ویروس دارد، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل ها تنها راهکار مقابله با ویروس است.

اکرمی تصریح کرد: طبق آمار ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان در کشور و استان مرکزی رعایت پروتکل ها کمتر از ۵۰ درصد است و این امر نگرانی هایی را به همراه دارد به همین دلیل ضروری است که تصمیمات و اقدامات لازم برای افزایش میزان رعایت پروتکل ها را اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی روستاها عملا چیزی به عنوان رعایت پروتکل ها وجود ندارد، افزود: فرمانداران مسئولیت مستقیم دارند که این شرایط را رصد و کنترل کنند.

اکرمی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی درخصوص واکسیناسیون وجود ندارد، گفت: متاسفانه در این بین افرادی هستند که تمایلی به واکسن ندارند، البته نمی توان افراد را اجبار کرد ولی زمانی که از رهگذر این افراد، احتمال ابتلای دیگران وجود داشته باشد باید به مسئله رسیدگی کرد و در این راستا باید راهکاری داشت.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد پیک ششم اتفاق بیفتد، افزود: تاکنون پنج پیک را گذرانده ایم، تابی در جامعه و کادر درمان باقی نمانده و اگر خواهان تجربه نکردن پیک ششم هستیم باید تمامی پارامترها لحظه به لحظه رصد شود و تصمیمات سخت داشت.

اکرمی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: با توجه به نوع اجرای طرح، کار بسیار بزرگ و خلاقانه ای در استان رخ داده است و حتی یک ریال هزینه به دولت تحمیل نشده و باید از چنین ظرفیتی به شایستگی استفاده کرد.

وی با اشاره به آغاز مهرماه و جنب و جوش درون شهری و درون استانی، خواستار هوشیاری در قبال این جنب و جوش شد.

معاون استاندار با بیان اینکه امروز دو شهرستان قرمز است، گفت: امیدواریم به زودی با تدابیر مثبت و مداخلات درست، دو شهرستان ساوه و محلات از وضعیت قرمز خارج شوند.

وی با تاکید بر رسیدگی شهرداری به وضعیت سگ های ولگرد، به در پیش بودن اربعین اشاره کرد و گفت: همه ما تابع مراجع بالادستی هستیم و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه لازم الاجراست، طبق دستور ستاد، راهپیمایی اربعین تحت هر عنوانی نداریم و مراسم مذهبی اربعین، مثل تاسوعا و عاشورا طبق پروتکل های بهداشتی مصوب برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این جلسه اظهار کرد: امسال طی بخشنامه های آموزش و پرورش سه الگوی آموزشی (بازشدن مدارس روستایی که تعداد دانش آموزان ۱۵ نفر است، باز شدن مدارس مناطق شهری با کلاس های کمتر از ۱۵ نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و آمادگی محیط آموزشی براساس چک لیست های ابلاغ شده با نظارت کامل کارشناسان بهداشتی و فعالیت کلاس های عملی هنرستان ها با تعداد محدودی از کارآموزان) در دستور کار قرار گرفت.

حسین آبادی افزود: مدارس با جمعیت ۳۰۰ نفر، امکان فعالیت کاملا حضوری ندارند و حتی تقسیم بندی دانش آموزان به ۱۰ گروه ممکن نبوده است و بر همین اساس دانش آموزان در بستر شاد از خدمات آموزشی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به واکسیناسیون گفت: در حال حاضر برای مقطع آخر دوره متوسطه دوم واکسیناسسیون انجام شده است و در شهر اراک تا بحث واکسیناسیون انجام نگیرد، بازگشایی و حضور در مدارس اجرایی نمی شود.

حسین آبادی اضافه کرد: درخصوص پایه اول ابتدایی به دلیل ارتباط و شناخت دانش آموز با معلم، تاکید بر این است که یک روز در هفته طبق ساعت و زمانبندی مناسب با رعایت کامل پروتکل ها دانش آموزان کلاس اولی در مدرسه حاضر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پياده روي اربعين استان مرکزی کرونا در ایران رعایت پروتکل ها دانش آموزان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی حمایت از غزه قهرمان در مازندران

دریافت 28 MB کد خبر 6089055

دیگر خبرها

  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • راهپیمایی «جمعه خشم» درچالوس
  • راهپیمایی حمایت از غزه قهرمان در مازندران
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد