Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: زمان رسیدگی به همه پرونده های قضائی در هرمزگان به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

صالحی با اشاره به کسب رتبه نخست دادگستری هرمزگان در ارتقای شاخص های قضائی افزود: کسب رتیه نخست دادگستری هرمزگان بر اساس پیشرفت در زمینه، کاهش پرونده‌های ورودی و معوق، صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، برخورد قاطع و بازدارنده با جرایم خشن و رضایتمندی ارباب رجوع  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در برخی از شعب روز‌های تعطیل و بعدازظهر‌ها و شب‌ها وقت‌های رسیدگی تعیین شد و شعب نامتعارف ساماندهی گردید.

این مقام قضایی با اشاره به کاهش زمان رسیدگی پرونده ها به کمتر از 9 روز گفت:  از نظر متوسط اوقات رسیدگی دادگستری استان هرمزگان دارای رتبه اول کشوری است.

صالحی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری از حیث نداشتن پرونده‌های نامتعارف از سوی دادگستری هرمزگان، گفت: پرونده‌های شعب دارای ۲۰۰ فقره موجودی شعب نامتعارف محسوب می‌شوند و در استان حتی یک شعبه نامتعارف وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کسب رتبه اول کشوری از حیث پرونده‌های مانده و معوق در دادسرا، محاکم کیفری یک و تجدیدنظر نیز خبر داد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول از جهت متوسط زمان رسیدگی به پرونده، گفت: دادگاه کیفری یک با متوسط زمان ۲۸ روز، دادگاه کیفری دو با متوسط زمان ۵۵ روز، دادگاه انقلاب استان هرمزگان با متوسط زمان رسیدگی ۶۸ روز رتبه اول کشوری را در سطح کشور دارند.

صالحی همچنین به کسب رتبه اول کشوری در صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی اشاره کرد و افزود: با ۹۹ درصد ابلاغ الکترونیک در دادگستری و با صدد صد ابلاغ الکترونیک در شورا‌های حل اختلاف رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم.

کسب رتبه اول در کشور به لحاظ میزان کاهش پرونده‌های ورودی نیز موضوع دیگری بود که رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول در شاخص‌های چهارده‌گانه زندان، اظهار کرد: استان هرمزگان رتبه اول کشوری از حیث رضایتمندی مراجعین دستگاه قضایی در کشور را داشته است.

صالحی با اشاره به فعال سازی سامانه پاسخگویی به سئوالات حقوقی شهروندان در استان هرمزگان، یادآور شد: این سامانه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ هر روز از سوی معاونین دادگستری پاسخگوی سئوالت حقوقی و قضایی است. شماره این سامانه ۰۷۶۳۲۰۶ است که مردم استقبال خوبی کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: همچنین سامانه پیامکی به منظور دریافت انتقادات، پیشنهادات و انعکاس مشکلات توسط مراجعین به دستگاه قضایی به شماره ۳۰۰۰۸۶۳۲۰۶ فعال است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اجرای طرح پرونده‌های تمام الکترونیک قضایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بالغ بر ۳۷ هزار و ۶۱۱ فقره پرونده تمام الکترونیک داریم و کلا پرونده فیزیکی در مورد این پرونده‌ها حذف شده است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان شاخص های قضائی دادگستری هرمزگان رئیس کل دادگستری ابلاغ الکترونیک کسب رتبه اول رتبه اول کشوری زمان رسیدگی استان هرمزگان متوسط زمان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل