Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر برخورد سریع و فوری با واحدهای صنفی غیر مجاز و فاقد پروانه تأکید کرد.

احمد موقری در جلسه بررسی مشکلات مربوط به پلمپ واحدهای صنفی بدون پروانه و متخلف، بیان کرد: بخش عمده ای از پرونده های مطرح شده در دادگستری کل استان آذربایجان شرقی مربوط به معاملات اشخاص بوده به طوری که کثرت پرونده در این حوزه، ناشی از عدم نظارت کافی و وافی از سوی اتحادیه مشاورین املاک تبریز، اتاق اصناف و  پلیس نظارت بر اماکن عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس ضرورت دارد در راستای ساماندهی روابط حقوقی اشخاص به ویژه بنگاه های معاملاتی املاک، هم افزایی و هماهنگی و همکاری لازم، جدی، موثر و کارساز مابین اتحادیه مشاورین املاک تبریز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ایجاد شده و این همکاری و هماهنگی های لازم به صورت اصولی و مبتنی بر قوانین و مقررات قانون نظام صنفی و سایر قوانین موضوعه کشور باشد تا نتیجه مطلوب حاصل و اثر بخشی آن نیز در زمینه کاهش پرونده های مراجع قضایی و آسیب های اجتماعی و از بین بردن فرصت های ارتکاب جرم از سوی افراد سود جو و فرصت طلب، موثر واقع شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، در ادامه هر یک از حاضرین نکته نظرات خود را پیرامون موضوع بیان داشتند و در پایان پس از جمع بندی در ارتباط با واحدهای صنفی غیر مجاز و فاقد پروانه که در سطح شهر فعالیت می‌کنند، مقرر شد به منظور پیشگیری از تخلفات و کاهش آسیب های اجتماعی و از بین بردن فرصت های ارتکاب جرم از سوی افراد سود جو و فرصت طلب و جلوگیری از ورود ضرر به افراد دیگر جامعه و توقف نمودن فوری فعالیت غیرمجاز این افراد، اتحادیه مشاورین املاک تبریز با مشارکت پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن برخورد سریع و فوری با واحدهای صنفی غیر مجاز و فاقد پروانه، در صورت ضرورت و فوریت امر صدور دستور قضایی لازم نسبت به پلمپ واحد صنفی متخلف اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال