Web Analytics Made Easy - Statcounter

این داستان نویسان، یک هزار و ۷۱۰ داستان به دبیرخانه این جشنواره فرستاده اند و به گفته دبیر این دوسالانه داستان کوتاه، از نویسندگان فارسی زبان مقیم ۱۷ کشور خارجی داستان دریافت شده است.
محمد بادپر یکشنبه چهارم مهر ۱۴۰۰ در گفت و گوی مجازی با رسانه ها اعلام کرد: در این دوره نیز شاهد استقبال خیره‌کننده داستان‌نویسان فارسی ‌زبان سراسر دنیا بودیم که این نشان‌دهنده مقبول بودن این دوسالانه در بین  داستان‌نویسان فارسی‌زبان دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مستقل بودن، دوری از حواشی، توجه به همه جریانات فعال در داستان‌نویسی و پرهیز از هرگونه اعمال‌نظر شخصی بوسیله‌ برگزارگنندگان نارنج در امر داوری، از شاخصه‌های این جایزه ادبی است و در این دوره نیز مانند همه‌ دوره‌های گذشته خود “ داستان”  مهمترین ملاک انتخاب است. 
دبیر این دوسالانه به اشاره به حضور نویسندگانی از تمام استان‌های کشور گفت:نویسندگان فارسی‌زبان مقیم در ۱۷ کشور آلمان، انگلستان، آمریکا، هلند، افغانستان، کانادا، استرالیا، فرانسه، هلند، ترکیه، امارات متحده عربی، عمان، قطر، بلژیک، هندوستان، چین و کویت نیز در این دوره شرکت کردند. 
بادپر با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت داستان نارنج به نشانی www.dastannaranj.ir می‌توانند نسبت به مشاهده‌ اسامی خود که در این سایت قرار داده شد اقدام کنند افزود: ۶۰۳ نویسنده با دو داستان و ۵۰۴ نویسنده با یک داستان در این دوره حضور یافتند که در این میان شهرهای تهران با ۲۰ درصد، مشهد و شیراز ۱۰ درصد و اصفهان با ۸ درصد بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند. 
وی همچنین تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی این دوره را  حدود ۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر رشد چشم‌گیر تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی شاهد حضور پررنگ نویسندگان شهرهایی چون رشت، کرمان، تبریز، کرج و اهواز نیز بودیم. 
بادپر زمان اعلام نتایج مرحله اول داوری را اوایل آبان‌ماه و برگزیدگان نهایی را اواخر آذرماه ۱۴۰۰ عنوان و بیان کرد: برگزاری حضوری اختتامیه منوط به برچیده شدن محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کووید ۱۹ است و اگر این امر اتفاق نیفتتد ناچار به اتخاذ تصمیم دیگری هستیم. 
دوسالانه داستان کوتاه نارنج را انجمن اهل قلم شهرستان جهرم، موسسه‌ فرهنگی هنری نارنج و با حمایت دفتر نمایندگی مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرمانداری ویژه، شورای اسلامی و شهرداری شهر جهرم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و سایر مسئولین و نهادهای شهرستان جهرم برگزار می‌کنند.
جهرم از شهرستان های مرکزی فارس و در ۱۹۳  کیلومتری جنوب شیراز است. 
 

برچسب‌ها ادبیات داستانی جهرم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات داستانی جهرم فارس ادبیات داستانی جهرم فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جایزه والتر اسکات، داوران جایزه والتر اسکات در سال ۲۰۲۴ که به انتخاب بهترین داستان‌های تاریخی سال می پردازد، فهرست نهایی رقابت امسال را اعلام کردند.

۶ کتابی که برای دریافت جایزه ۲۵هزار پوندی رقابت می‌کنند،عبارتند از:

«زندگی جدید» اثر تام کرو (چاتو و ویندوس)

«ارواح گرسنه» اثر کوین جرد حسین (بلومزبری)

«خانه پدری من» اثر جوزف اوکانر (هارویل سکر)

«به سمت مناطق میانی» اثر کای توماس (وایکینگ کانادا/جان موری)

«مطلق و برای همیشه» توسط رز ترمین (چاتو و ویندوس)

«خانه درها» اثر تان توان اینگ (کننگیت)

داوران با تاکید بر این که معیارهای داوری جایزه والتر اسکات که شامل اصالت، نوآوری، جاه طلبی، دوام و البته کیفیت نوشتار است به زیبایی در فهرست کوتاه سال ۲۰۲۴ خود را نشان می دهد، افزودند: ما ۶ رمان داریم که از نظر موضوع و سبک نوشتاری متفاوت هستند: تلاش زنان برای کسب جایگاه خود در لندن قرن نوزدهم، زندگی‌های درهم تنیده خطرناک در دهه ۱۹۴۰ ترینیداد، تنش‌های شدید در رم تحت اشغال نازی‌ها، یک داستان آرام‌بخش خانوادگی از دهه ۱۹۶۰، داستانی از پایانه راه‌آهن زیرزمینی، و عشق، خیانت و رسوایی در شهرک‌های تنگه پنانگ. در قلب هر رمان، درک عمیقی از انسانیت با تمام نقاط قوت و ضعف عجیب و غریب آن نهفته است و هر یک از نویسندگان فهرست نهایی امسال چیز جدیدی برای گفتن و روشی جدید برای بیان آن دارند.

هیات داوران ۲۰۲۴ متشکل از کتی گرانت (رییس)، جیمز هالووی، الیزابت لایرد، جیمز ناتی، کرستی وارک و سایرا شاه است. کتاب‌هایی که در این رقابت شرکت می‌کنند باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشند، به دوره بیش از ۶۰ سال پیش مربوط باشند و در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا، ایرلند یا کشورهای مشترک المنافع منتشر شده باشند. نویسندگان فهرست نهایی امسال از انگلستان، ایرلند، ترینیداد، کانادا و مالزی هستند.

جایزه والتر اسکات که برای تجلیل از داستان‌های تاریخی اهدا می‌شود یک جایزه ادبی بریتانیایی است که سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و جایزه آن یکی از بزرگترین جوایز ادبی در انگلستان است. برنده این رقابت ۱۳ ژوئن در جشنواره کتاب مرزی در ملروز معرفی می‌شود.

کد خبر 6096251

دیگر خبرها

  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین 
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی