Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه ، فرماندار اردبیل در بازدید از راه‌های روستایی اردبیل گفت: وضعیت راه‌های روستایی در این شهرستان چندان مطلوب نبوده و نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات روستاهای اردبیل کمبود آشامیدنی است که آب و فاضلاب برای تامین آب روستاها دارای مشکل باید اقدامات اساسی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی یگانه خواستار استفاده بهینه آب توسط روستاییان شد و گفت: روستاییان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از هدررفت آب جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه خشکسالی بخش کشاورزی این شهرستان را تهدید می‌کند افزود: کشاورزان ضمن استفاده بهینه از آب در اراضی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت بروز  خشکسالی  بخشی از خسارت ها از طریق صندوق بیمه کشاورزان جبران شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به چرخه طولانی تصفیه و تامین آب برای شهروندان و هزینه بالای تامین آن برای دولت بیان کرد: تنها ۱۵ درصد از هزینه آب آشامیدنی از مردم دریافت می شود و ضروری است با فرهنگ‌سازی و آموزش از هدررفت آب سالم جلوگیری کرد.

امامی یگانه با بیان اینکه  اجرای طرح‌های آبیاری مدرن علاوه بر تغییر شیوه کشت و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی  زمینه مصرف بهینه آب در روستاهای اردبیل را فراهم می‌کند افزود: تامین آب سالم و پایدار اردبیل در دستور کار است که با جذب اعتبارات لازم این طرح‌ها اجرایی خواهد شد.

او اجرای طرح هادی در روستا ها را یادآور شد و گفت: برای اجرای طرح هادی نیز امسال  ۵۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راههای روستایی کمبود آب آشامیدنی استفاده بهینه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه