Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید صفایی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های مسئولان کشوری و با توجه به قابلیت‌های کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت، این کاروانسرا نامزد ثبت جهانی شد.

وی افزود: به همین منظور بزودی کارشناسان یونسکو برای مطالعه و ارزیابی این بنای تاریخی به دهدشت سفر می‌کنند.

صفایی اضافه کرد: اقدامات خوبی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مرمت مسجد مورک و واگذاری دو بنای تاریخی کاروانسرا و حمام کهیار به بخش خصوصی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پیامدهای و قابلیت‌های بالقوه ثبت جهانی شدن این بنای تاریخی اشاره کرد و گفت: با ثبت جهانی شدن کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت علاوه بر رونق صنعت گردشگری و جذب توریسم در شهرستان کهگیلویه، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن دهها جاذبه تاریخی، طبیعی، سیاحتی و زیارتی به عنوان قطب گردشگری به مردم دنیا معرفی می‌شود. ‌

کد خبر 5313674

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج دهدشت کهگیلویه و بویراحمد هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس آمار کرونا دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه