Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری (روسیا الیوم) این حمله در شرایطی صورت می گیرد که ارتش سودان از زمان اعزام این نیروها در اراضی «الفشقه» در نوامبر گذشته با نیروهای اتیوپی و شبه نظامیان، درگیر بوده است.

سرزمین های درگیری مرزی بین سودان و اتیوپی به ۳ منطقه فشقه کوچک، فشقه بزرگ و مناطق جنوبی با مساحت حدود دو میلیون هکتار و بین ۳ رودخانه «ستیت»، «عطبره» و «باسلام» تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که کشورش از طریق دیپلماسی و نه اجبار، هفت موقعیت مرزی با اتیوپی را بازپس خواهد گرفت.

روابط خارطوم و آدیس آبابا تحت تأثیر اختلاف بر سر منطقه حاصلخیز کشاورزی «الفشقه»، که اتیوپیایی ها در آن کار می کنند و سودان ادعای مالکیت بر آن دارد، بحرانی است. 
این اختلافات مرزی موجب شده است دو کشور در چند مورد علیه هم وارد جنگ و درگیری شوند. 

این منطقه در ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودانی و اتیوپیایی بوده که هر دو طرف همدیگر را به تشدید تنش‌ها و خشونت متهم می‌کنند.

برچسب‌ها سودان درگیری آدیس آبابا اتیوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان درگیری آدیس آبابا سودان درگیری آدیس آبابا اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۲ جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های مسلحانه با عناصر صهیونیست در اطراف ایست بازرسی سالم واقع در نزدیکی جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که گردان‌های الاقصی مستقر در طولکرم با نظامیان صهیونیست که به این شهر یورش برده بودند درگیر شدند.

در این درگیری که به صورت مشخص در محور میدان السلام طولکرم رخ داد نیروهای فلسطینی موفق شدند عناصر متجاوز را گلوله باران کنند.

نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین نیز درگیر شده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در همین راستا گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند منطقه اشغالی شاکید را با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دهند.

کد خبر 6089498

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب