Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر قطع یا ضعیف شدن اینترنت خانگی در راستای اجرای خودخواسته طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مشهور به طرح صیانت، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و خیال مردم راحت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح مذکور هنوز در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار نگرفته و جلسه‌ای هم برگزار نشده است. 

وی ادامه داد: در نخستین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، انتخابات داخلی برای تعیین هیئت رئیسه برگزار خواهد شد و تلقی ما این است که بررسی طرح حداقل ۴ تا ۵ ماه زمان ببرد. نشست‌ها با کمک نمایندگان و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش خواهد رفت. البته به احتمال زیاد، تغییرهایی در این طرح اعمال خواهد شد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ضعیف شدن اینترنت خانگی ارتباطی به این طرح ندارد. مگر همیشه سرعت آن مناسب بوده است؟ چنین ادعاهایی با چه مستنداتی و دلایل متقنی است؟ چه کسی ابلاغ کرده و کجا اجرا می‌شود؟ این نوع ادعاها از سوی عواملی است که دیدگاهشان به سوی غرب است، زیرا همه حیات و مماتشان را در این موضوع می‌بینند و سعی می‌کنند تخریب و فرار رو به جلو داشته باشند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مشهور به طرح صیانت ششم مرداد ماه امسال با موافقت نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک رفت. اما چند روز بعد و پس از برخی انتقادها و ابهام‌ها نسبت به محتوای طرح، تعدادی از نمایندگان تقاضای عادی بررسی شدن آن را ارائه کردند تا طرح مشهور به صیانت از حقوق کاربران مانند دیگر طرح‌ها و لایحه‌ها بعد از بررسی در کمیسیون تخصصی، به صحن علنی بیاید. 

با این حال، نوزدهم مرداد ماه اگرچه به گواه رسانه‌ها نمایندگان در نشست غیرعلنی خود موافق عادی بررسی شدن طرح بودند اما، در نشست علنی همان روز نمایندگان با لغو تقاضای بررسی این طرح در کمیسیون مشترک مخالفت کردند و به این ترتیب، طرح یاد شده در کمیسیون مشترک ماند. 

اعضای کمیسیون مشترک منتخبی از نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند که خود اعضای کمیسیون‌ها، با حضورشان در کمیسیون مشترک موافقت کردند.

کد خبر 629025 برچسب‌ها اینترنت مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت مجلس شورای اسلامی کمیسیون مشترک حقوق کاربران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه