Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی شعفی روز یکشنبه در جلسه کمیته واکسیناسیون مراغه افزود: هم اکنون بیشترین گروه هدف دانش آموزان بوده و آموزش و پرورش همکاری لازم را برای تسریع در واکسیناسیون انجام دهد.

وی ادامه داد: براین اساس، برنامه ریزی برای تزریق واکسن کرونا به حدود ۱۱ هزار دانش آموز بالای ۱۵ سال این شهرستان توسط آموزش و پرورش طی یک هفته آتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار مراغه تاکید کرد: دانش آموزان باید تا پایان مهرماه هر دو دوز واکسن را دریافت کنند تا شاهد شیوع دوباره موج های جدید این بیماری نباشیم.

وی گفت: برای این منظور، سه مرکز واکسیناسیون برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال این شهرستان توسط آموزش و پرورش پیش بینی و راه اندازی می شود.

شعفی با تاکید بر لزوم تشویق جامعه به دریافت واکسن کرونا افزود: واکسیناسیون باید همراه با احساس مسئولیت همه شهروندان نسبت به سلامت و بهداشت خانواده و جامعه باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد تشویق به عدم دریافت واکسن می کنند این در حالی است که حرکت های آنان بر خلاف مصالح جامعه و فاقد مبنای عقلایی و علمی است.

معاون فرماندار مراغه خاطرنشان کرد: سمن ها و رسانه ها در کنار هیئت های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  نقش اساسی در فرهنگ سازی تشویق و اقناع عمومی برای دریافت واکسن دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: با توجه به در پیش بودن موج ششم کرونا در کشور در ماه های آتی، باید درصد واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال به بالای ۸۰ درصد برسد تا شاهد تلفات جانی و افزایش شیوع این بیماری نباشیم.

اصغر تنومند افزود: در این راستا، ادارات باید اداری کردن واکسیناسیون و تشویق به دریافت واکسن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین باید با برگزاری جلسات فوری با بهداشت مدارس، تا آخر مهرماه پوشش واکسیناسیون مدارس کامل شود.

تنومند اعلام کرد: تاکنون ۱۸۰ دوز واکسن شامل ۱۲۵ هزار دوز واکسن نوبت اول و ۵۵ هزار دوز واکسن نوبت دوم در این شهرستان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایش یافته است، گفت: هم اکنون علاوه بر یک واحد سیار این دانشکده، واحد سیار واکسیناسون پادگان امام رضا (ع) نیز فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسون جمعیت بالای ۱۵ سال این شهرستان به بالای ۶۰ درصد رسیده که این میزان از متوسط کشوری بالاتر است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه دانش آموزان دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید