Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان حزب حاکم و دولت ونزوئلا روز شنبه برای برگزاری دور سوم مذاکرات با مخالفان وارد مکزیک شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «خورخه رودریگز» رئیس کنگره ونزوئلا در پیامی توئیتری نوشت: «به کشور زیبا و مهمان‌نواز مکزیک آمدیم تا از حقیقت و شرافت ونزوئلا دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظر شنیدن اخبار از طرف ما باشید».

رودریگز پیش از آنکه عازم مکزیک شود در جمع خبرنگاران گفت، هدف از این سفر و مذاکره با مخالفان غرب‌گرای دولت ونزوئلا تلاش برای بازگرداندن «دارایی‌های به سرقت رفته» این کشور است.

از سوی دیگر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز در پیامی توئیتری، ضمن اعلام ورود هیأت نمایندگی حزب حاکم کشورش به مکزیک، درخصوص «توافقی جدید و نتایج مثبت برای مردم ونزوئلا» ابراز امیدواری کرد.

دور اول مذاکرات دو طرف مرداد و دور دوم آن شهریور امسال برگزار شد و با نتایج مثبتی به اتمام رسید. از یک سو دولت ونزوئلا به دنبال رفع فشار تحریمی علیه این کشور است و از سوی دیگر، مخالفان دولت به‌دنبال امتیازات انتخاباتی بوده و آنچه «شفافیت در برگزاری انتخابات» توصیف می‌کنند را خواستار شده‌اند.

مخالفان دولت ونزوئلا از سال ۲۰۱۷ و به بهانه عدم شفافیت در رویه‌های انتخاباتی این کشور از شرکت در انتخابات خودداری کرده‌اند اما قصد دارند در انتخابات محلی امسال شرکت کنند.

نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا در بیانیه‌ای مشترک پس از مذاکرات سه روزه از ۳ تا ۶ سپتامبر (۱۲ تا ۱۵ شهریور ماه) اعلام کردند که حوزه‌های مورد توافق مربوط به اقدامات اجتماعی به خصوص درباره آن‌هایی که به شدت از «کووید-۱۹» متحمل آسیب شده‌اند و همچنین اختلافات ارضی مربوط به جمهوری همسایه «گویان» می‌شود.

با این حال، «خورخه رودریگز» رئیس کنگره ونزوئلا و رهبر تیم مذاکره‌کننده مادورو در خصوص اختلافات میان دو طرف گفت: «ما هنوز راه زیادی در پیش داریم و کارهای زیادی باید انجام دهیم و درباره موضوعات بسیار زیادی بحث کنیم اما امروز نشان دادیم...که می‌توانیم سخت‌ترین چیزها را به خود بگوییم».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با استقبال از نتایج این مذاکرات، در پیامی توئیتری نوشت: «از تلاش‌های هر دو طرف در مذاکرات مکزیک، به‌ویژه توافق حاصل شده برای مقابله با کووید-۱۹ استقبال می‌کنم».

این مقام اروپایی افزود: «همچنین اطمینان دارم که دورهای بعدی این مذاکرات پیچیده با حسن نیت و با محور حقوق قانونی و قضایی ادامه خواهد یافت. اتحادیه اروپا آمادگی دارد از این روند حمایت کند».

مذاکرات میان نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا درست دو سال بعد از تلاش‌های ناکام «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و هم‌پیمانان غربی وی به ویژه آمریکا برای خلع مادورو از قدرت برگزار شده است.

دولت جدید آمریکا که از زمان روی کار آمدن، اقدام ملموسی را برای لغو تحریم‌های ونزوئلا انجام نداده است،‌ می‌گوید در حال تجدیدنظر در سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه «کاراکاس» است اما تاکنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

در آستانه دور سوم مذاکرات بین ونزوئلایی‌ها، سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که این وزارتخانه نسبت به  گزارش‌ها مربوط به قراردادهای نفتی بین ونزوئلا و ایران نگران است.

این سخنگو گفت: «ما به اعمال تحریم‌های مرتبط با ایران و ونزوئلا ادامه خواهیم داد». مقامات دولت آمریکا همچنین تأکید کرده اند که قصد ندارند تحریم‌ها علیه ونزوئلا را کاهش دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مکزیک مذاکرات انتخابات نیکلاس مادورو دولت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست