Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه  یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از شناسایی و رهگیری یک بمب افکن راهبردی آمریکا از سوی جنگنده‌های خود نزدیک مرزهای روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»  به نقل از وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی روسیه سه فروند  هواپیمای جنگنده نسل چهارم «سوخو-35» که ناتو  آن را «فلانکر» می‌نامد را برای رهگیری یک بمب افکن راهبردی دوربرد «بی-52» نیروی هوایی آمریکا که به مرزهای روسیه در اقیانوس آرام نزدیک شده بود  عازم این ماموریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این سه هواپیمای جنگنده، بمب افکن آمریکایی را از حریم هوایی روسیه دور کردند.

در بیانیه وزارت دفاع تاکید شده است که بمب افکن آمریکایی قبل از عبور از مرز روسیه رهگیری شده است. در این بیانیه آمده است که نیروی هوایی روسیه هواپیمای آمریکایی را با رعایت کامل قوانین هوانوردی بین‌المللی اسکورت کرد.

سوخو -35 یک جنگنده چندمنظوره تک‌خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست. سوخو-35 در سازمان ناتو با نام فلانکر-E شناخته می‌شود.این جنگنده توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها ازجمله مانور کبرا، را در بالاترین کیفیت داراست. 

کشو‌رهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز اعلام کرد که شماری جنگنده‌های پیشرفته ناتو، بمب‌افکن‌های اتمی این کشور را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولوف-۱۶۰» این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک با شماری از جنگنده‌های ناتو مواجه شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه پرواز معمول در حریم هوایی بین‌المللی انجام می دادند. نوع جنگنده‌های ناتو «اف-۱۶» متعلق به ایتالیا و دانمارک، جنگنده «اف-۱۸» فنلاند و جنگنده «ساب» متعلق به سوئد اعلام شد. بمب‌افکن‌های روسی در این ماموریت ۸ ساعته  جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۲۷» روسیه را همراهی می‌کردند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا اسکورت بمب افکن وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی هوایی روسیه بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات