Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:41:08 GMT

مرز شلمچه همچنان بسته است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۸۴۰۲

بر اساس اعلام مسوولان، مرز بین المللی شلمچه بسته است و زائران از مراجعه به مرز خودداری کنند. ناطقان: بسیاری از زائران اربعین که از مناطق مختلف کشور به مرز شلمچه مراجعه کرده اند با بسته بودن دروازه‌های مرز مجبور به بازگشت به شهرهای خود شدند.

مسوولان مرزبانی مستقر در مرز شلمچه از زائران درخواست کردند با توجه به ازدحام بیش از حد در پایانه مرزی از مراجعه به مرز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان برای سرعت بخشیدن به عملیات های امداد هوایی و دسترسی سریع تر به پایانه های مرزی، بالگرد هلال احمر در فرودگاه آبادان و در حالت آماده باش خواهد بود.

علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:با توجه به بازگشت زائران از مسیر مرزهای زمینی، این جمعیت با برپایی ۲ قرارگاه امداد و نجات در مرزهای شلمچه و چذابه ،آماده عملیات برای پاسخگویی به حوادث احتمالی و ارائه خدمات امداد و نجات در این گذرگاه های مرزی است.

پیش از این استاندار خوزستان از مردم خواسته بود از حضور در مرزها خودداری کنند و حضور در مراسم امسال اربعین حسینی طبق توافق انجام شده از طریق مرزهای هوایی است.

صادق خلیلیان افزود:علاقه مندان تحت هیچ شرایطی به مرزهای کشور حرکت نکنند،در حال حاضر مرز کاملا بسته است.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تا امروز یکشنبه ۶۴ هزار زائر از طریق هوایی از فرودگاه های کشور راهی عراق شده اند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: عصر ایران برچسب ها: مرز شلمچه ، بسته بودن ، زائران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مرز شلمچه بسته بودن زائران مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پاییز نیز منجر به کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!