Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:40:25 GMT

تاکنون ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شده اند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۸۵۰

تاکنون ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما،رستم قاسمی در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی امام خمینی گفت: یکی از دلایل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی، افزایش سی هزار نفری ویزاها بود چراکه قرار بود ابتدا سی هزار نفر به سفر اربعین اعزام شوند اما در جریان سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق و دیدار با آقای رئیس جمهور، مقرر گردید سهمیه ایران به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اربعین هم مقرر شد زائران باید هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و تست منفی هم به همراه داشته باشند.

وی افزود: به عنوان وزیر راه و شهرسازی از عموم زائرانی که در جریان سفر دچار سختی شدند عذرخواهی میکنم و وعده می دهم همه زائرانی که در فرودگاه معطل شده بودند تا آخر امروز به عراق اعزام شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات برگشت زوار اربعین از روز دوشنبه و آمادگی سازمان هواپیمایی کشوری و همه فرودگاه‌های عملیات اربعین و مرزهای سه گانه برای انجام این عملیات خبر داد و افزود: مقرر شد با هدف کاهش اتلاف وقت زائران و تسریع در ترخیص زوار،تست کرونای عملیات بازگشت اربعین فقط از کسانی به عمل آید که علامت‌های ابتلا به کرونا از جمله تب را داشته باشند.

کد خبر 5313629

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه امام خمینی ره رستم قاسمی اربعین 1400 اربعین 1400 قیمت دلار پروازهای اربعین بانک مرکزی وزارت جهاد کشاورزی سازمان هواپیمایی کشوری وزارت نیرو فرودگاه امام خمینی ره قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا قیمت نفت قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی اقتصاد چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده دهم اردیبهشت سال‌جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، اکبر حسنی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به افزایش ظرفیت پروازها و تعداد زائران و عوامل کاروان‌ها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان انجام می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری با بیش از چهار هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه در تاریخ دهم اردیبهشت یک پرواز برای زائران عمره‌گذار این استان از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی در نظر گرفته شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت‌الله‌الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد.

وی عنوان کرد: فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائران عمره و تمتع است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

کد خبر 747147

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت