Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در دوره گذشته این رقابت ها جاکارتا ۲۰۱۹ دررتبه هفتم ایستاد و این مساله همراه با کناره گیری رسمی چین قدرت اول جهان و آسیا باعث شد تا در این دوره در جایگاه ششمی آسیا قرار بگیریم. بر همین اساس ملی پوشان دیگر لازم نیست در رقابت های مقدماتی شرکت و برای رسیدن به جایگاهی که الان درآن قرار دارند تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، چنانچه ملی پوشان در نخستین دیدار خود  پیروز شوند، مدال برنزشان در رقابت های قهرمانی آسیا قطعی خواهد بود و آنان تاریخ سازی خواهند کرد.

درحال حاضر تیم های کره جنوبی، ژاپن، چین تایپه، هند و هنگ کنگ پنج تیم بالاتر از ایران دراین رده بندی هستند که همراه ایران، درانتظار ۲ تیم برتر مرحله مقدماتی برای صعود به این مرحله است.

ملی پوشان درنخستین دیدار با کدام تیم بازی می کنند

با توجه به رده بندی تیمی این رقابت ها، شاگردان «جمیل لطف اله نسبی» در نخستین دیدار خود  با یکی از چهار تیم کره جنوبی، ژاپن، چین تایپه و یا هند روبه رو خواهند شد.

بی تردید،  آنان در صورت آماده بودن  و تلاش مضاعف می توانند در اولین بازی خود به پیروزی برسند و برای نخستین بار در طول برگزاری این رقابت ها کشورمان را صاحب مدال کنند.

«نوشاد و نیما عالمیان»، «امیرحسین هدایی»، «امین احمدیان» و «محمد علی رویین تن» در ترکیب تیم ملی کشورمان در این رقابت ها قرار دارند.

آنان  بیست و ششم شهریور ماه تهران را به مقصد دوحه ترک کردند و پیش از این در تور بین المللی تنیس روی میز ۲۰۲۱ دوحه شرکت داشتند.

در تور بین المللی قطر به جز هدایی که یک پیروزی در رقابت های انفرادی کسب کرد سایر ورزشکاران د رهمان رقابت اول انفرادی و یا دوبل با پذیرش شکست از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

البته رقابت های بین المللی تنیس روی میز قطر در سطح فنی بسیار بالایی برگزار می شود و با رقابت های قهرمانی آسیا قابل مقایسه نیست از این رو پیروزی ملی پوشان در رقابت های تیمی دور از دست رس شان نیست.

شانس تیم ملی زنان چقدر است

براساس برنامه مسابقات و قرعه کشی انجام شده، «ندا شهسواری»، «مهشید اشتری»، «شیما صفایی»، «مریم فرعی» و «ملیکا کرمی» که در تیم ملی زنان ایران عضویت دارند در سید دوم قرار گرفتند و برای صعود به جدول اصلی  باید با  تیم های حاضر در این جدول رقابت کنند.

ملی پوشان زن کشورمان در دوره قبل این رقابت ها عنوان یازدهم آسیا را کسب کردند و باتوجه  به غیبت تیم های چین، کره شمالی و مالزی که در دور قبل تیم ایران را شکست داده است  از هم اکنون برای صعود به مرحله بعدی از شانس بسیار بالایی برخوردار شده اند و رفتن شان  به مرحله بعد به هیچ وجه غیر ممکن نیست.

باید عنوان کرد چنانچه این اتفاق مهم بیافتاد این ترکیب اولین تیم زنان ایران است که به جمع هشت تیم برتر قاره کهن راه پیدا کرذه و مبداء موفقیت های بعدی تنیس روی میز ایران در آسیا  خواهد بود.

چند تیم در این رقابت ها شرکت دارند

دررقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ دوحه در بخش زنان ۱۸ تیم و در بخش مردان ۲۸ تیم شرکت دارند. رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا در ۲ بخش زنان و مردان

از فردا(سه شنبه) در دوحه آغاز و پس از هشت  روز رقابت فشرده انفرادی، دوبل، میکس دوبل و  تیمی سیزدهم مهرماه به پایان می رسد.

فرسودگی دراقامت طولانی در قطر

بسیاری از کارشناسان از جمله «محمود نظری» دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز معتقدند اقامت طولانی در قطر و نداشتن برنامه مشخص برای ملی پوشان تنها نقطه ضعف تیم های اعزامی است  و در جریان رقابت ها به تیم آسیب خواهد زد. البته اگر  کادر فنی تیم های ملی بتوانند با داشتن برنامه های درست  این خلاء و مشکل را برطرف کنند ما می توانیم برای نخستین بار در این رقابت ها به روی سکو برویم.

به گفته وی مدیریت گلخانه ای در تنیس روی میز و تخصیص تمامی منابع و تمرکز و توجه به چند ورزشکار خاص باعث شده است که تیم های دوم و سوم و یا پشتوانه قوی برای تیم ملی نداشته باشیم. با این همه در بیست و پنجمین دوره رقابت های تنیس روی میز آسیا ۲۰۲۱ دوحه  شانس با ما یار بوده که  تیم های چین و کره شمالی از این رقابت ها انصراف  و فرصت تکرار نشدنی برای موفقیت تیم ملی کشورمان در این مسابقات فراهم شده است.

این کارشناس تاکید کرد: بدون هیچ تردیدی اگر امروز  از این فرصت  استفاده نکنیم بعدها بسیار حسرت این لحظه را خواهیم خورد که البته دیگر این پشیمانی سودی نخواهد داشت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون تنیس روی میز فدراسیون تنیس روی میز نوشاد عالمیان وزارت ورزش و جوانان تنیس روی میز قهرمانی آسیا رقابت ها ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد

با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شدند.

مسئولان فدراسیون والیبال در این سفر یک روزه از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند. سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با مهران فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • سعید احمدعباسی آقای گل جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا