Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:28:48 GMT

نفت برنت از مرز ۸۰ دلار عبور کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۰۵۳

نفت برنت از مرز ۸۰ دلار عبور کرد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه به دلیل نگرانی نسبت به محدودیت عرضه و افزایش قیمت گاز طبیعی مایع و زغال سنگ، برای ششمین روز متوالی صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۵۵ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۰ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۱.۸ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۷ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از ششم ژوییه بود. شاخص نفت آمریکا روز گذشته دو درصد صعود کرده بود.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت سانوارد تردینگ گفت: سرمایه گذاران خوش بین مانده اند زیرا اختلالات عرضه در آمریکا پس از وقوع دو طوفان سهمگین، طولانی تر از حد انتظار شده است در حالی که تقاضا با بازگشایی اقتصادها و افزایش نرخ واکسیناسیون اوج گرفته است.

طوفانهای آیدا و نیکلاس که در اوت و سپتامبر بخشهایی از خلیج مکزیکوی آمریکا را درنوردیدند، به سکوهای نفتی، خطوط لوله و هابهای پالایش نفت خسارت زدند و باعث تعطیلی چند هفته ای بخش عمده ای از تولید فراساحلی شدند.

عامل دیگری که از قیمتها پشتیبانی کرده است، عقب ماندن نیجریه و آنگولا - دو صادرکننده نفت آفریقایی عضو اوپک - از برنامه افزایش تولید این گروه به دلیل مشکلات فنی و کمبود سرمایه گذاری بوده است. مشکلات این دو کشور منعکس کننده وضعیت مشابه چندین عضو دیگر گروه اوپک پلاس است که سال گذشته در اوج بحران کرونا تولیدشان را محدود کردند اما اکنون برای بالا بردن سطح تولید تقلا می کنند.

مسائل عرضه در حالی روی داده که کشورها محدودیتهای رفت و آمد کرونایی را تسهیل می کنند و این امر احتمالا تقاضا برای سوخت را تقویت می کند. ژاپن که پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان است، قصد دارد روز پنج شنبه به وضعیت اضطراری در همه مناطق خاتمه دهد زیرا شمار موارد جدید ابتلا کاهش پیدا کرده و فشار بر سیستم درمانی را کمتر کرده است.

تحلیلگران همچنین اظهار کردند افزایش قیمت گاز طبیعی مایع برای تحویل فوری و زغال سنگ ممکن است از قیمتهای نفت پشتیبانی کند.

ویویک دیهار، تحلیلگر کالای بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: تقاضا برای نفت می تواند ۰.۵ میلیون بشکه در روز معادل ۰.۵ درصد عرضه جهانی رشد کند زیرا قیمت بالای گاز باعث روی آوردن به مصرف نفت خواهد شد. اگر زمستان نیمکره شمالی سردتر از حد معمول باشد، قیمتهای انرژی ممکن است صعود بیشتری پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین در پی کمبود زغال سنگ و استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه و تقاضای قوی از سوی تولیدکنندگان و صنعت، با کمبود برق روبرو شده است و در بعضی از مناطق محدودیتهایی را برای مصرف برق اعلام کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش زنجیره‌ای فراتر رفت و نشانه افزایش دیگری در بازار صعودی منتشر کرد.
بازار گاوی رونق گرفت و به دنبال تکمیل موفقیت‌آمیز هاوینگ بیت‌کوین و افت ناشی از اصلاحات بازار، اکنون آخرین حرکت صعودی این ارز محبوب ثبت شد. بیت‌کوین (BTC) به‌طور رسمی بیش از یک میلیارد تراکنش را پردازش کرده است و به‌طور جزئی، شبکه بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش در زنجیره عبور کرده که نقطه عطف تاریخی برای بلاک چین است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که کاربران منتظر تراکنش‌های میلیاردی بعدی شدند، تحلیلگران بیت‌کوین در سراسر جهان در حال بررسی نمودار هستند تا دریابند قیمت بیت‌کوین در مرحله بعدی به کجا خواهد رسید. به ویژه، معامله‌گران مشتاق هستند تا قیمت دارایی پیشگام را پس از آخرین افت ناشی از اصلاحات بازار دنبال کنند.

در واقع، یکی از تحلیلگران توضیح داد که چرخه صعودی وارد فاز شتابی شده به این معنی که اوج بعدی قیمت ممکن است زودتر از اوج‌های قبلی در چرخه‌های گذشته بیت‌کوین باشد.
تحلیلگر فنی CryptoCon دریافت که بیت‌کوین از لایه پنج باند رگرسیون عبور می‌کند و این مورد برای دارایی و بازار خوب است.
این تحلیلگر اظهار کرد که در حال حاضر، لایه ششم ۹۵هزار و ۲۳۶ دلار است در حالی که لایه هفتم ۱۳۲هزار و ۵۲۶ دلار است.
تحلیلگر متوجه شد که پس از ورود بیت‌کوین به نوار قرمز در چرخه‌های قبلی، تنها چند هفته طول کشید که بالاترین سطح را طی کند و تاکنون، این مورد کمتر از ۲ هفته و تا ۱۵ هفته بوده است.

به گزارش کریپتو، این تحلیلگر مشتاق است تا شاهد صعود تدریجی بهتری باشیم و شاید به زودی افزایش شدید قیمت بیت‌کوین (BTC) مشاهده شود و شاید حتی اوج قیمت بالاتر از انتظار اکثر تحلیلگران باشد. البته وی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که نمودارها را به دقت زیر نظر داشته باشند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۹۶  درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۲۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸.۶۳ میلیارد دلار است که ۹.۲۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۱ میلیارد دلار است که  ۱۰.۰۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۲.۵۴ میلیارد دلار است که ۸۹.۶۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۴ هزار و ۲۷۱.۸۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۵۹.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۸۷ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۳.۵۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۰ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۳۶۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۵۳ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۶۲۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۰۵ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۴.۴۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۳.۹۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۳۱ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد