Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت مراکز واکسیناسیون استان اصفهان در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار دُز در روز است، اما به‌طور متوسط روزانه حدود ۶۰ هزار نفر به مراکز تجمیعی و پایگاه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص موج بعدی کرونا، اظهار کرد: برای اینکه افراد دیگری را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست ندهیم باید از این فرصت فراهم شده برای دریافت واکسن کرونا استفاده کرد و هر فردی که تا کنون مراجعه نکرده هرچه سریعتر اقدام کند.

فدایی ادامه داد: افرادی که امروز برای دریافت واکسن اقدام نمی‌کنند ممکن است کسانی باشند که در موج بعدی کرونا منتظر خالی ماندن تخت‌های بیمارستانی بمانند.

وی با بیان بیشترین رکورد تزریق روزانه واکسن در استان اصفهان حدود ۹۰ هزار دز در روزاست تصریح کرد: این آمار متغیر است، اما در چند روز اخیر روند مراجعه مردم کمی کاهشی شده است.

فدایی با تاکید بر اینکه این موضوع باید بررسی و آسیب شناسی شود، اضافه کرد: ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که مردم را برای مراجعه هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون تشویق کنند.

همچنین مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال در استان نوبت اول واکسن و حدود ۸۵۰ هزار نفر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال نیز انجام می‌شود و تا کنون بیش از ۲۲ درصد آن‌ها برای دریافت واکسن مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برای افراد ۱۵ تا ۱۸ سال واکسن سینوفارم تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که در موج پنجم کرونا به کووید-۱۹ مبتلا شدند می‌توانند یک ماه پس از بهبودی برای دریافت واکسن اقدام کنند.

فدایی درباره اینکه برخی افراد فقط کارت واکسن دریافت می‌کنند، اما با ترفند‌هایی واکسن را نمی‌زنند، توضیح داد: در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هر چهار خط (لاین) یک ناظر دارد و آن‌ها با بازرسی‌های مداوم بر روی این موضوع نظارت می‌کنند که فردی بدون تزریق واکسن، کارت آن را نگرفته باشد و تا کنون در حد مقدور تلاش کردیم که از این رفتار پیشگیری کنیم.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان هم‌زمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد و در حال حاضر حدود ۳۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در این استان فعال است.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا تزریق واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت واکسن هزار نفر تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از رتبه نخست قزوین در «عملیات پویش زندگی با آیه ها» در سطح کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: پویش زندگی با آیه‌ها که با هدف تبیین 30 آیه قرآن برای اقشار مختلف مردم در ماه رمضان برگزار شد با استقبال خوبی از سوی مردم قزوین روبرو شد.

وی افزود: این طرح یک طرح سراسری و برای همه اقشار در کشور در ماه مبارک رمضان اجرایی و در استان قزوین نیز در مرحله نخست با استقبال خوب و کم نظیری مواجه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در ارزیابی کلی سازمان تبلیغات اسلامی، استان قزوین توانست عنوان نخست کشور را در این پویش از آن خود کند.

وی ادامه داد: در این طرح بزرگ که در سطح ملی برگزار شد، توسط مبلغین، فعالین رسانه ایی،مبلغات، فعالان قرآنی، نوجوانان و جوانان، و همه افرادی که حس می‌شد می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند محتوای در اختیار قرار داده شده به مردم عرضه شد و به لطف خدا نیز استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

پورآرین در پایان یادآور شد: مرحله دوم این پویش نیز به زودی آغاز خواهد شد و امیدواریم در این مرحله نیز شاهد استقبال خوب مردم قزوین باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • رتبه نخست قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • رتبه نخست استان قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته