Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@19:55:25 GMT

بهترین نان برای رژیم لاغری چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۲۵۸۵

بهترین نان برای رژیم لاغری چیست؟

نان جو یکی از جمله بهترین نان‌ها برای کاهش وزن است که می‌توانید در رژیم غذایی خود آن را مصرف کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نان فواید مختلفی برای سلامتی دارد. همین فواید تغذیه‌ای نان برای بدن است که آن را به غذایی با ارزش در رژیم غذایی ما تبدیل کرده است. البته نانی که از آرد کامل و سبوس‌دار درست شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر بسپارید با اینکه نان فواید زیادی دارد؛ باید از در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

جو یکی از غلات بسیار مفیدی است که ارزش غذایی بالایی دارد و خود به عنوان یک غذای کامل می‌تواند به شمار رود و از سال‌های دور مصرف آن توصیه شده است. نان جو همچنین به دلیل وجود کربوهیدرات‌های پیچیده می‌تواند از بروز گرسنگی جلوگیری کند و شاید همین یک مورد برای اثبات تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن کافی باشد.

رژیم غذایی ایرانی‌ها به گونه‌ای است که در کنار هر وعده غذایی باید نان باشد. از دلایل اصلی اضافه وزن ایرانی‌ها نیز همین نان و برنج فراوان در برنامه غذایی است. نان خوردن با همه غذا‌ها عادت غذایی ناسالمی است. اما اکثر مردم ایران نان را جزء اصلی سفره‌های خودشان می‌دانند. پس اگر نان را از سفره حذف نمی‌کنید بهتر است سراغ نان‌هایی بروید که خاصیت چاق‌کنندگی کمتری دارند. در ادامه این نان‌ها را بررسی می‌کنیم.

نان بربری: نان بربری بربری از محبوب‌ترین نان‌ها سنتی ایران است. این نان از آرد گندم نیمه کامل تهیه می‌شود. سبوس موجود در نان بربری کمک می‌کند تا مدت بیشتری سیر بمانید. هر کفت دست از نان بربری ۷۵ تا ۸۰ کالری دارد.

نان تافتون: تافتون هم طرفداران زیادی دارد. این نوع نان در گذشته بدون نمک پخته می‌شد و به همین دلیل برای بیماران فشار خونی مناسب بود. هر کف دست از نان تافتون ۳۵ کالری دارد.

نان سنگک: تازگی نان سنگک را از آرد کامل بدون سبوس درست می‌کنند. این نان یک سر و گردن از بقیه نان‌های ایرانی بالاتر است. چراکه آن را از آرد کامل درست می‌کنند. آرد کامل آردی است که سبوس‌های گرفته نشده باشد. اگر قصد کاهش وزن دارید نان سنگکی را انتخاب کنید که آن را با آرد سبوس دار پخت کرده باشند. هر کف دست از نان سنگم ۷۵ تا ۸۰ کالری دارد. نان سنگک بهترین نان برای لاغری است.

کارشناسان تغذیه بر این باورند افراد اگر قصد کاهش وزن دارید، به‌هیچ‌وجه نباید گروه نان را از برنامه غذایی خود حذف کنید. زیرا با حذف این مواد دچار سوءتغذیه می‌شوید. همچنین کارشناسان معتقدند نان‌های سبوس‌دار برای کاهش وزن خوب است و قند خون را ثابت نگه می‌دارند. این امر از ابتلا به چاقی و اضافه وزن پیشگیری می‌کند. حتما تا به حال متوجه شده‌اید که کیفیت نان به نوع آرد بستگی دارد. در صنعت نان، آرد گندم به چهار روش مختلف تولید و مصرف می‌شود.

آرد کامل، آرد خبازی، آرد ستاره و آرد نول. آرد کامل در تهیه نان سنگک و نان سبوس‌دار به کار می‌رود. در این نوع آرد پوسته گندم را در زمان آسیاب شدن از دانه جدا نمی‌کنند و بالاترین ارزش غذایی را دارد. نانی که از آرد سبوس‌دار درست شده باشد بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نان رژیم غذایی سلامتی بدن بهترین نان نان بربری آرد کامل سبوس دار کاهش وزن نان سنگک نان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید

الهه جعفرزاده: در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا زنان باید قند را حذف یا کم کنند؟ با حذف قند از رژیم غذایی، چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟ این نوشیدنی‌ها را نخورید؛ چاق می‌شوید با این کارها به سادگی وزن کم کنید/ ۱۰ چالش آسان و مؤثر برای کاهش وزن

منبع: socialboat

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896537

دیگر خبرها

  • احیای کامل پیر امریک اوبامیانگ و رویای قهرمانی در لیگ اروپا
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید