Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@14:17:56 GMT

واشنگتن ترکیه را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۲۶۰۳

واشنگتن ترکیه را تهدید کرد

سناتورهای آمریکا به ترکیه به عنوان کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده اند که اگر به طرح های خود برای خرید سامانه های دفاع موشکی بیشتر از روسیه ادامه دهد، این کشور را تحریم خواهند کرد.

به گزارش برنا، این هشدار در آستانه نشست مهمی بین رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه در شهر سوچی در روز چهارشنبه مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه و روسیه در آستانه خرید احتمالی دومین سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ درباره انتقال فناوری و تولیدات داخلی، مذاکره کرده اند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز بار دیگر هشدار داد که ترکیه در صورتی که به تصمیم خود برای خرید دومین موشک اس ۴۰۰ ادامه دهد با تحریم مواجه خواهد شد.

الکساندر میخایف مدیر شرکت دولتی صادرکننده سلاح روسیه موسوم به «روسوبورون اکسپورت» (Rosoboronexport) در ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که ترکیه در مراحل نهایی مذاکره درباره این توافق تسلیحاتی است. اردوغان هفته گذشته در مصاحبه با  شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت که تصمیم خود را برای خرید سامانه های موشکی اس ۴۰۰ از روسیه گرفته است.

این در حالیست که رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به این وعده آنکارا، هشدار داده که ما در قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها) به روشنی بیان کرده این که  تحریم ها به لحاظ قانونی «علیه هر گونه معامله تجاری با ارتش روسیه یا بخش های اطلاعاتی این کشور» اعمال می شوند.

وی در توئیتر نوشت: هر گونه خرید تسلیحاتی ترکیه از روسیه به معنای این خواهد بود که تحریم های جدیدی در راه هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین ترکیه روسیه فناوری مصاحبه قانون توئیتر ترکیه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد