Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@15:54:36 GMT

افزایش تولید نفت نیجریه به ۱.۸ میلیون بشکه

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۴۰۸۶

افزایش تولید نفت نیجریه به ۱.۸ میلیون بشکه

نیجریه ضمن خوش‌بینی به صنعت نفت خود پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، نیجریه پس از ماه‌ها رکود به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا و کاهش عرضه نفت این کشور در پی توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) و دی عین حال انتقادهای قابل‌توجه بین‌المللی بر سر منابع مالی نامناسب، درباره آینده صنعت نفت خوش‌بین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تعداد کمی از رقبای نیجریه به آینده این صنعت خوش‌بین هستند.

دولت نیجریه این هفته اعلام کرد این کشور انتظار دارد که در سال ۲۰۲۲، یک میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید کند و قیمت نفت حدود ۵۷ دلار برای هر بشکه باشد.

در چارچوب هزینه‌های میان مدت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ (MTEF) ، که به تازگی به تصویب مجلس سنای نیجریه رسیده است، دولت همچنین پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۲ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور ۴.۲ درصد و تورم ۱۳ درصد خواهد بود.

نیجریه از سال ۲۰۱۶ با نرخ تورم دو رقمی مبارزه کرده است.

این طرح بسیار خوش‌بینانه است زیرا نیجریه، بزرگترین اقتصاد آفریقا، به شدت تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته و هنوز در حال بهبود از آن است.

طرفداران این لایحه معتقدند که با وجود هدف کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای رسیدن به انتشار کربن صفر خالص، قاره آفریقا تا دهه آینده به تولید نفت برای سوخت متکی خواهد بود.

برچسب هاآفریقا پایگاه خبری اویل پرایس (Oil Price) نیجریه

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آفریقا نیجریه آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است