Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: هدف از  نامگذاری  ۶ مهر «روز جهانی هاری» این است تا اهمیت آگاهی، نگرش و رفتار عمومی در پیشگیری و کنترل هاری ارتقا یابد.

او اظهار داشت: مردم باید در مرحله اول با راه‌های پیشگیری از حیوان گزیدگی آشنا شده و در صورت بروز حیوان گزیدگی اقدامات اولیه از جمله شستشوی محل گزیدگی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب و صابون را انجام داده و در مرحله بعد حتما برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مخزن ویروس هاری در حیوانات وحشی است و به طور معمول از طریق گزش حیوانات اهلی توسط حیوانات وحشی این ویروس به حیوانات اهلی منتقل می‌شود.

او بیان داشت: در این بین ارتباط بین انسان و حیوان اهلی بویژه سگ که منجر به گزش انسان و ایجاد جراحت بر روی پوست می‌شود، موجب انتقال ویروس هاری به انسان می‌شود.

شکیبا گفت: در صورتی که در همان لحظات اولیه بعد از گزش، محل گزش با آب و صابون شست و شو داده شود و پس از آن نیز با مراجعه به مراکز بهداشت برای تزریق واکسن هاری اقدام شود، می توان به نجات جان فرد و پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری در او امیدوار بود.

او افزود: در صورت عدم اقدام به موقع در تزریق واکسن و شست و شوی محل گزش، بسته به سیستم ایمنی فرد، بعد از سه هفته تا سه ماه از ورود ویروس هاری به بدن، علایم بیماری از جمله ترس از نور و آب، عدم توانایی خوردن و آشامیدن و به تدریج فلج عضلات تنفسی بروز پیدا می‌کند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه تاکید کرد: از همه افراد درخواست می کنم تا به محض گزش توسط هر نوع حیوان حتما محل گزش را با آب و صابون شست و شو داده و به سرعت برای تزریق واکسن هاری به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت گزیدگی پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی