Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: مسئولیت حوادث احتمالی آسانسورهای غیراستاندارد بر عهده مالکان و مدیران ساختمان است.

داریوش اشکانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با استاندارد آسانسور مجتمع‌های مسکونی و تجاری، اظهار کرد: مدیران، مالکان و صاحبان مجتمع‌های مسکونی و تجاری، موظف به ایمن‌سازی و رعایت الزامات استاندارد در نصب و بهره‌برداری از آسانسورهای خود هستند که به منظور اطمینان از ایمنی و عملکرد مناسب آسانسورهای منصوب، مالکان و مدیران مجتمع‌های تجاری و مسکونی باید در طول دوره بهره‌برداری، نسبت به سرویس و نگه‌داری ماهانه و دریافت تاییدیه عملکرد آسانسورها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام‌ شده با شهرداری‌ها، گواهی پایان‌کار ساختمان بدون ارائه گواهی تاییدیه آسانسور صادر نمی‌شود، افزود: استاندارد آسانسورهای کششی از سال ۸۲ و استاندارد آسانسورهای هیدرولیک نیز از اول اردیبهشت‌ماه امسال اجباری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مهلت اعتبار گواهی‌نامه‌های تاییدیه ایمنی و کیفیت عملکرد آسانسورها یک ساله است، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مالکان و صاحبان مجتمع‌های مسکونی و تجاری، ایمن‌سازی و رعایت الزامات استاندارد را در نصب آسانسورها جدی بگیرند؛ چراکه هرگونه حوادث احتمالی بعد از پایان مدت اعتبار گواهی‌نامه‌ها، متوجه مدیران ساختمان‌ها، صاحبان و مالکان بوده و هرگونه توجیهی در این راستا غیرقابل قبول است.

اشکانی‌پور در رابطه با نحوه بازرسی از آسانسورها، تصریح کرد: آپارتمان‌ و ساختمان‌های مسکونی با توجه به ماهیت خصوصی که دارد، با عقد قرارداد با شرکت‌های همکار اداره‌کل استاندارد نسبت به بازرسی و دریافت گواهی استاندارد اقدام کنند ولی بازرسی از آسانسور ساختمان‌های عمومی بر عهده اداره‌کل استاندارد است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان یادآور شد: مدیران توجه کنند که در صورت تمدید نشدن گواهی استاندارد آسانسورها و بروز اتفاق؛ همه مسئولیت متوجه مالک و یا مدیر ساختمان بوده و شرکت‌های همکار هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد. همچنین باید توجه داشت که برخی بالابرها که به عنوان آسانسور در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استاندارد اجباری ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان استاندارد آسانسور استاندارد آسانسور ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، ریاست هیات بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را «زاویه دولان» سینماگر ۳۵ ساله بر عهده دارد و  «مایمونا دوکوره» کارگردان سنگالی،  «لسما المودیر» کارگردان مراکشی،  «ویکی کریپس» بازیگر آلمانی و «تاد مک کارتی» منتقد ارشد سابق ورایتی و هالیوود ریپورتر دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند و ۱۸ فیلم بخش مسابقه نوعی نگاه را داوری خواهند کرد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد (۱۴ تا ۲۵ می) در فرانسه برگزار خواهد شد و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی هم بر عهده «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند