Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان آغاز به‌کار شعبه صلحی ویژه برای حل و فصل اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی گلستان در اتاق بازرگانی گرگان خبر داد. خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در مراسم آغاز به‌کار شعبه صلحی ویژه برای حل و فصل اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی گلستان در اتاق بازرگانی گرگان گفت: سیاست قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش است و به همین منظور به دنبال توسعه شعب صلحی برای حل و فصل اختلافات در استان گلستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: به علت ویژگی‌های خاص فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی و نیاز به پادرمیانی افراد متخصص این حوزه برای حل و فصل اختلافات فعالان این بخش، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف با حضور متخصصان این حوزه در اتاق بارزگانی گرگان راه‌اندازی شد.   بیشتر بخوانید: ایجاد سازش در پرونده ۴ میلیارد تومانی اختلاف مالی در مشهد وی افزود: از این پس پرونده‌هایی که بین بازرگانان و تجار عضو این اتاق و همچنین پرونده‌هایی که یک طرف آن از اعضای اتاق بازرگانی باشد، به این شعبه ارجاع خواهد شد.

آسیابی اظهار کرد: امیدواریم اعضای این شورا در حل و فصل اختلافات خوب عمل کنند و دست‌کم ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این شعبه به مرحله طرح دعوی در دادگاه نرسد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کاهش هزینه‌های دادرسی و زمان رسیدگی از مزایای بررسی پرونده‌ها در این شعبه صلحی است.

احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز در این مراسم گفت: مدت‌هاست راه‌اندازی این شعبه صلحی را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه با پیگیری رئیس کل دادگستری استان شاهد افتتاح این شعبه هستیم.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان خاطرنشان کرد: اعضای این شعبه ۳ نفرند که از بین تجار و بازرگانان استان گلستان انتخاب شده‌اند و یک مسئول دفتر آشنا به مسائل حقوقی هم در این شعبه حضور دارد تا در اختلافات بین تجار و بازرگانان، پادرمیانی کنند و تا جایی‌که ممکن است در همین شعبه اختلافات طرفین را حل و فصل کنند.

یوسف مومنی رئیس دادگستری شهرستان گرگان هم در این مراسم گفت: تمام اعضای اتاق بازرگانی استان گلستان می‌توانند هم اختلافات با اعضا و هم پرونده‌هایی با موضوع تجارت و بازرگانی که با اشخاص غیرعضو این اتاق دارند، با مراجعه به این شعبه حل و فصل کنند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری گلستان شورای حل اختلاف اختلافات حقوقی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان شورای حل اختلاف اختلافات حقوقی برای حل و فصل اختلافات رئیس کل دادگستری شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی استان گلستان شعبه صلحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند