Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:04:38 GMT

ترجمه کتاب‌های «علم در سوپ» برای نوجوانان چاپ شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۱۲۱۱

ترجمه کتاب‌های «علم در سوپ» برای نوجوانان چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه چهارجلدی «علم در سوپ» اثر نویسندگان مختلف، به‌تازگی با ترجمه عطیه الحسینی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب‌ها در قالب عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شده‌اند.

تصویرگری این‌کتاب‌ها که قرارداد کپی‌رایت‌شان با ناشر اصلی اثر (Ediciones Iamique) در آرژانتین امضا شده، توسط پابلو پیسیک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بوم‌شناسی حتی در سوپ» یکی از عناوین این‌مجموعه است که نوشته ماریئلا کوگان و ایلِئانا لوتِرزتِن است. این‌نویسندگان می‌گویند بوم‌شناسی بخش مهمی از زندگی و موضوعات جالب است. به این‌ترتیب بچه‌هایی که این‌کتاب را به دست می‌گیرند با سه‌شخصیت ماریئلا، سوفیا و ویولتا همراه می‌شوند تا یک‌روزِ پر از بوم‌شناسی را بگذرانند. ماریئلا دکترای زیست‌شناسی دارد و سوفیا و ویولتا هم خواهرزاده‌هایش هستند.

کتاب بعدی، «شیمی حتی در سوپ» است که به قلم سیلوانا فوسیتو و ایلِئانا لوترزتن نوشته شده است. در این‌کتاب، سیلوانا که فارغ‌التحصیل رشته شیمی است، برای بچه‌ها حرف می‌زند و همراه خواهرش مارینا که مثل خیلی‌های دیگر شیمی را نمی‌شناسد، اتفاقات کتاب را جلو می‌برد. او معتقد است شیمی با نکته‌های شگفت‌انگیزی که دارد، در بسیاری از بخش‌های زندگی وجود دارد. بنابراین بچه‌ها را با خود و مارینا همراه می‌کند تا یک‌روز پر از شیمی داشته باشند.

«ریاضی حتی در سوپ» کتابی است که توسط یک ریاضیدان به اسم خوآن سَبیا نوشته شده و بناست در آن، بچه‌ها با خوآن و مارکوس همراه شوند تا یک‌بعدازظهر پر از ریاضی را با هم سپری کنند. مارکوس خواهرزاده خوآن است و بنا شده مادرش، یک‌بعدازظهر او را با دایی‌اش تنها بگذارد تا خوآن از او مراقبت کند. همین‌بعدازظهر بهانه خوبی برای آشنایی مارکوس و بچه‌های مخاطب این‌کتاب با علم ریاضی است.

چهارمین کتاب «علم در سوپ» هم «فیزیک حتی در سوپ» است که به قلم فیزیکدانی به‌اسم اِرنان گرکو نوشته شده است. ارنان معتقد است فیزیک با نظم شگفت‌انگیزش در زندگی ما نقش مهمی دارد. او در این‌کتاب ماجرایی را تعریف می‌کند که چندماه پیش رخ داده و مربوط به او و بچه‌هایش است؛ وقتی که هنوز به مدرسه نمی‌رفتند. به این‌ترتیب یک‌روز پر از فیزیک‌ در این‌کتاب، با ارنان و بچه‌هایش رقم می‌خورد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

همین که تاب خالی شد، ناچو الاکلنگ را رها کرد تا سوار آن شود. وقتی شروع کرد به تاب خوردن، از او پرسیدم:

چرا روی تاب، تاب می‌خورید؟

تاب خوردن نوعی افتادن است. افتادن از این‌سو و آن‌سو در حالی که با میله به زنجیرهایی که صندلی‌تان را گرفته‌اند، چسبیده‌اید. برای اینکه بیفتید اول باید بلند شوید و این دقیقا موقعی است که عقب‌عقب می‌روید و خودتان را رها می‌کنید. اما می‌دانید که این کافی نیست؛ اگر هیچ کاری نکنید فقط چند ثانیه طول می‌کشد که بر اثر اصطکاک متوقف می‌شوید.

کتاب‌های این‌مجموعه با ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده‌اند.

کد خبر 5316060 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: آرژانتین ادبیات کودک و نوجوان ترجمه انتشارات فاطمی معرفی کتاب اربعین 1400 هفته دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی تازه های نشر رایزنی فرهنگی تجدید چاپ ادبیات کودک و نوجوان اربعین حسینی رونمایی کتاب امام حسن مجتبی ع ترجمه نمایشگاه کتاب مسکو درگذشت چهره ها کتاب ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد