Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فعالان اجتماعی در هند اعلام کردند، شیوع ویروس کرونا سبب فقیر شدن تعداد بیشتری از خانواده‌ها در این کشور شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد، فعالان اجتماعی در هند اعلام کردند، کرونا سبب فقیرتر شدن خانواده های هندی و افزایش قاچاق کودکان شد و بدین ترتیب کودکان بیشتری در معرض خطر قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، کاهش درآمد و افزایش بهای اقلام سبب شده است برخی از والدین کودکانشان را بر سر کار بفرستند و این در حالی است که قاچاقچیان انسان در خیابان‌ها در کمین این کودکان هستند.
«الیزابت پورانام» خبرنگار الجزیره انگلیسی در هند گزارش داد: "مانیش شارما و تیم نجات او در حال رفتن به سوی یک منطقه زاغه نشین در شهر پورنیا در شرق هند هستند. آن‌ها اطلاعاتی در این باره دریافت کرده اند که کودکان قاچاق شده در آنجا نگهداری می‌شوند. نیرو‌های پلیس هم به این تیم نجات پیوسته اند و آن‌ها وارد مکانی تاریک می‌شوند که در آن چند کودک وحشت زده نگهداری می‌شوند. اما در حالی که آن‌ها در تلاش برای انتقال این کودکان به مکانی امن هستند، از سوی گروهی از مردان هدف حمله قرار می‌گیرند. کسی در این درگیری آسیب جدی ندید، اما در نهایت این کودکان فرار کردند. پلیس مردی را دستگیر کرده است که گفته می‌شود سرکرده باند قاچاق کودکان است. اما فعالان این مکان را ترک می‌کنند بدون این که بتوانند این کودکان را از آنجا خارج کنند.
سانجی سادا بیش از 230 کیلومتر را طی کرده است تا بتواند برادر 13 ساله خود به نام گانگارام را پیدا کند. سانجی می‌گوید گانگارام چندین ماه است که توسط قاچاقچیان در مناطق زاغه نشین نگهداری می‌شود.
سادا گفت: "برادرم توسط آن‌ها نگهداری می‌شود و راه فراری ندارد. آن‌ها برادرم را بر خلاف میلش نگه داشته اند. "
این کودکان همانند تعداد فزآینده‌ای از افراد در ایالت بیهار، اغلب در ازای دریافت پول ناچیزی مجبور به کار در مزارع تولید لوتس (نیلوفر آبی) می‌شوند. بیهار بزرگترین تولید کننده لوتس در جهان محسوب می‌شود. محبوبیت این دانه‌ها در هند و همچنین در خارج از این کشور در حال افزایش است، اما از کودکان برای تأمین تقاضای در حال افزایش استفاده می‌شود.
در حالی که بیش از دو میلیون کارگر در ایالت بیهار بین پنج تا 17 سال دارند، این ایالت دومین ایالت در هند از نظر تعداد کارگران کودک و نوجوان محسوب می‌شود که بسیاری از آن‌ها قاچاق شده اند.
دایا شانکار رئیس پلیس شهر پورنیا در سخنانی گفت: "این یکی از بزرگترین چالش‌ها محسوب می‌شود که پیش روی ما قرار دارد. اتفاقی که در منطقه پورنیا در حال روی دادن است در حال تحت تأثیر قرار دادن بنگال غربی است که دروازه‌ای به سوی شمال شرق است. بنابراین، ما با مشکلات جدی در زمینه قاچاق کودکان مواجهیم. "
ارقام جدید منتشر شده در ارتباط با جرم و جنایت در هند نشان می‌دهد موارد قاچاق انسان در هند طی سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است، اما مانیش شارما که یک فعال است می‌گوید این ارقام درست نیست، زیرا موارد بسیار زیادی ثبت نشده اند.
شارما در سخنانی گفت: "طی دوران شیوع این همه گیری میزان قاچاق انسان چند برابر شده است. به دلیل شیوع کووید 19 مردم شغلشان را از دست داده اند و قاچاقچیان هم از این موضوع سوء استفاده کرده اند. آن‌ها در سطح محلی اقدام به شناسایی والدینی می‌کند که شغلشان را از دست داده اند و به آن‌ها پول قرض می‌دهند و بعدا کودکان این خانواده‌ها را قاچاق و آن‌ها را وادار به کار می‌کنند. "
مردی که در حمله به آن منطقه زاغه نشین دستگیر شد همچنان در بازداشت پلیس به سر می‌برد و پلیس در حال انجام تحقیقاتی در ارتباط با قاچاق انسان و وادار کردن کودکان به کار است. اما فعالان حقوق بشری می‌گویند تا زمانی که دولت ریشه این جرم را بر طرف نکند که شامل فقر، تحصیلات کم و همچنین کمبود نیرو در پلیس و همچنین سیستم ضعیف اجرای عدالت می‌شود، این کودکان همچنان در معرض خطر قاچاق شدن قرار خواهند داشت. "

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شده توسط پلیس اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف تعداد 293 انواع کمپرسور و  تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را 700 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده