Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان با رشد و درمان تومور‌های مجازی گامی مهم در توسعه درمان‌های جدید برای سرطان برداشتند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، توانایی رشد و درمان تومور‌های مجازی گامی مهم به‌منظور توسعه درمان‌های جدید برای سرطان است. نکته مهم این است که دانشمندان می‌توانند از تومور‌های مجازی برای بهینه‌سازی طراحی دارو‌های مبتنی بر نانوذرات قبل از آزمایش در آزمایشگاه یا روی بیماران استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان «پلتفورم محاسباتی برای کشف خودکار نانوحامل‌ها به‌منظور درمان سرطان» در مجله Computational Materials منتشر شده است. این مقاله نتیجه پروژه اروپایی EVONANO است.

هاوئرت از محققان این پروژه می‌گوید: «شبیه‌سازی‌ها ما را قادر می‌سازد تا بسیاری از درمان‌ها را خیلی سریع و برای انواع زیادی از تومور‌ها آزمایش کنیم. ما هنوز در مراحل اولیه ساخت تومور‌های مجازی هستیم، با توجه به ماهیت پیچیده بیماری، امیدواریم که این تومور‌های ساده دیجیتالی بتواند به ما در طراحی کارآمدتر نانوپزشکی برای سرطان کمک کند.»

هاوئرت گفت: «داشتن نرم‌افزار برای رشد و درمان تومور‌های مجازی می‌تواند در توسعه درمان‌های هدفمند سرطان مفید واقع شود. در آینده، ایجاد یک دوقلو دیجیتالی از تومور بیمار می‌تواند طراحی درمان‌های نانوذره‌ای جدید را فراهم کند، این کار بدون نیاز به آزمایش و خطای وسیع یا کار آزمایشگاهی، که اغلب هزینه زیادی دارد و در قابلیت تکرار سریع محدود است، انجام می‌شود.»

دارو‌های مبتنی بر نانوذرات دارای پتانسیل بالاتری برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی هستند. این بدان دلیل است که نانوذرات حامل‌های کوچکی هستند که می‌توانند برای انتقال دارو‌ها به تومور‌ها مهندسی شوند. طراحی این نانوذرات توانایی حرکت آن‌ها در بدن را تغییر داده و سلول‌های سرطانی را به درستی هدف قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، مهندسی زیستی می‌تواند اندازه، بار یا ماده نانوذره را تغییر دهد، نانوذرات را با مولکول‌هایی بپوشاند که تشخیص آن‌ها را برای سلول‌های سرطانی آسان می‌کند یا آن‌ها را با دارو‌های مختلف بارگذاری کند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

با استفاده از پلتفورم جدید EVONANO، این تیم توانست تومور‌های ساده و تومور‌های پیچیده‌تر سرطانی را شبیه‌سازی کند که گاهی درمان آن‌ها دشوار است و منجر به عود مجدد در برخی از بیماران سرطانی می‌شود. این راهبرد، طرح‌های نانوذره‌ای را که در تحقیقات قبلی موثر بود و همچنین راهبرد‌های جدید بالقوه برای طراحی نانوذرات را شناسایی کرد.

بالاز ادامه داد: «ابزاری که ما در EVONANO توسعه دادیم، پلتفورمی برای آزمایش فرضیه‌ها در مورد اثربخشی نانوذرات برای سناریو‌های مختلف تومور است.»

این نرم‌افزار منبع باز است؛ بنابراین، می‌توان امیدوار بود که سایر محققان از آن برای ساختن نانودارو‌های سرطانی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تومور سرطانی فناوری نانو نانوحامل دارو سلول های سرطانی درمان ها دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی