Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:55:35 GMT

دانش‌آموزان در دوران جنگ حرف اول را می‌زدند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۴۹۴۴

دانش‌آموزان در دوران جنگ حرف اول را می‌زدند

ایسنا/همدان مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور با بیان اینکه دانش‌آموزان در دوران انقلاب و بعد از انقلاب خط شکن امام راحل بودند، گفت: نقش جوانان دانش‌آموز انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در جبهه و جنگ نیز دانش‌آموزان حرف اول را می‌زدند.

سردار رضا میرزایی چهارشنبه ۷ مهر در مراسم گرامیداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز اسدآباد که در محل مجتمع خلیج فارس شهرستان با حضور خانواده معظم شهداء ، مسئولین شهرستانی ، پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد نیروهای رزمنده در جبهه و جنگ تحمیلی جوانان و دانش آموزان بودند و ۶۰ تا ۷۰ درصد این دانش‌آموزان و جوانان کمتر از ۲۰ سال سن داشتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد شهدای دانش‌آموز دوران جنگ تحمیلی را ۳۶ هزار و ۱۷۶ نفر برشمرد و افزود: دانش‌آموزان شهید چون  "محمد رسول رضایی" اهل اسدآباد ۱۳.۵ ساله،شهید"محمد حسین  فهمیده" ۱۳ ساله ،شهید"حسین سپهر"" ۱۵ ساله اهل همدان و شهید بهنام محمدی" ها  در  جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی با روحیه شجاع خود روحیه عراقی‌ها را درهم شکستند و با نقش ارزنده خود در جبهه‌های جنگ  افتخار آفریدند.

وی همچنین با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس   ۲۱۹ هزار رزمنده کشورمان شهید و ۵۰۰ هزار رزمنده مجروح  شدند، تصریح کرد: پرستاری این تعداد از مجروحان به عهده زنان غیور بود که هنوز بسیاری از دختران و مادران عزیزمان از جانبازان عزیز قطع نخاعی در منزل مراقبت می‌کنند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام خیالشان در جبهه‌های جنگ راحت بود چرا که مدیریت زندگی را زنان به نحو احسن برعهده داشتند، خاطرنشان کرد: رزمندگان ایران اسلامی تربیت شده مادران ایران اسلامی بودند و به واسطه این تربیت حماسه‌های بسیاری را در دوران جنگ خلق کردند.

وی با تأکید بر اینکه زنان در دوران جنگ پا به پای مردان و رزمندگان غیور  اسلام نقش آفرینی کردند، گفت: بیشترین شهدای زن در هشت سال دفاع مقدس به شهرهای مرزی کشورمان تعلق دارد که این زنان با نقش پررنگ خود در دوران جنگ کمتر از مردان غیورمان نبودند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق، اظهار کرد: با سه هدف جدایی خوزستان از ایران ، ساقط کردن نظام الهی ایران اسلامی و رهبر جهان عرب شدن صدام هشت سال جنگ تحمیلی با حمایت سران کشورهای عربی به جز سوریه و کشورهای استکبار از صدام بر کشورمان تحمیل شد چرا که آمریکا از الگوی مقدس نظام جمهوری اسلامی وحشت داشت و ایران ابهت پوشالی و تو خالی آمریکا را شکسته بود.

سردار میرزایی گفت: آمریکا در دنیا به دو موضوع غارت و سلطه و برای کشور ایران به سه موضوع سلطه ،غارت و سقوط نظام ایران فکر می‌کند و می‌داند تا وقتی که کشور ایران اسلامی با الگوی مقدس اسلامی وجود دارد با ملت ایران نخواهد توانست.

وی افزود: تمام دعوای آمریکا با ایران این است که باید دوباره چون دوران شاهنشاهی به ایران برگردم و کشور ایران را به عنوان یک مستعمره غارت کنم و همه موضوعات هسته‌ای و دیگر مسائل برای آمریکا بهانه است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون آمریکا همواره ۱۹ بار بحران‌های مختلفی را از جمله جنگ‌های قومی مذهبی ،کردستان و سنندج ،آذربایجان ،کودتاها را برای ایران پیش آورد اما با هیچ یک از این بحران‌ها کار به جایی نبرد و با حمایت از صدام نیز  در جنگ تحمیلی به اهداف خود علیه ایران نرسید.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها یادواره شهدا شهدای فرهنگی شهداي دانش آموز دفاع مقدس ایران اسلامی راویان دفاع مقدس ایران اسلامی دوران جنگ دانش آموزان جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است