Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:36:46 GMT

هیچ کلاسی در استان هرمزگان بدون معلم نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۳۰۰۴

هیچ کلاسی در استان هرمزگان بدون معلم نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج بیت اللهی اظهار کرد: بهره‌وری منابع انسانی در سیستم آموزشی باعث ارتقاء کیفیت آموزش و بهبود یادگیری می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع انسانی در استان هرمزگان، ابراز داشت: با وجود کمبود نیروی انسانی، در اجرای دقیق پروژه مهر، به گونه ای برنامه ریزی شده که هیچ کلاسی در استان بدون معلم نباشد و خوشبختانه این هدف مهم به خوبی عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش بیان داشت: نگاه برنامه محور و استفاده صحیح از منابع انسانی و مالی می تواند به رغم کمبودها و چالش ها بهره وری را در یک مجموعه به همراه داشته باشد چرا که عموماً مدیریت در چنین شرایطی مبتنی بر عملکردی خلاقانه است.

وی تصریح کرد: همگرایی در یک مجموعه و استفاده حداکثری از منابع موجود با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی رمز موفقیت در شرایط حساس است که می تواند یک ساختار را از بحران و چالش دور نگه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به هفته اول سال تحصیلی جدید در هرمزگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه تلاش و همت جمعی، با برنامه ریزی اصولی و حضور پویا و با انگیزه معلمان و مدیران و همکاری اولیای و دانش آموزان شاهد شروع موفق سال تحصیلی جدید در سراسر استان هستیم و برابر الگوی ستاد ملی کرونا فرایند تعلیم و تربیت به روش های حضوری، مجازی و تلفیقی در استان هرمزگان عملیاتی شده است.

بیت اللهی یادآور شد: یکی از مهمترین رویکردها بازگشایی مدارس کم جمعیت روستایی به روش حضوری بود که خوشبختانه در جریان بازدید از مدارس روستایی شهرستان بشاگرد، در دورترین منطقه روستایی نیز این مهم اجرایی و دانش آموزان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، با حضور معلمان با انگیزه، سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند، ضمن اینکه شرایط را از حیث تامین سلامت دانش آموزان به دقت زیر داریم.

وی با بیان اینکه قطعاً بهترین روش آموزشی و تربیتی، تشکیل کلاس درس با حضور معلم است، خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند منکر این مهم باشد اما موضوع سلامت دانش آموزان به عنوان اولویت اول آموزش و پرورش در دو سال اخیر که جامعه با همه گیری ویروس منحوس کرونا مواجه بوده است، تامین و مراقب از سلامت دانش آموزان بوده است که اجرای آموزش های غیر حضوری با تکیه بر ظرفیت عظیم شبکه شاد نیز به همین منظور طراحی و اجرایی شد که انصافاً تحولی مثال زدنی را در نحوه آموزش های از راه دور رقم زد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با فراهم شدن شرایط بازگشایی مدارس در مناطق کم جمعیت ضمن توجه جدی به اجرای دستورالعمل های بهداشتی، شاهد حضور دانش آموزان در کلاس های درس هستیم که امیدواریم در ادامه با نظر ستاد ملی کرونا، مدارس در همه مقاطع و مناطق شهری و روستایی از چنین امکانی برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ها در استان برای تحقق این هدف بسیج شده است، از آمادگی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان خبر داد و گفت: در اجرای پروژه مهر، با اولویت سازماندهی نیروی انسانی، برنامه ریزی آموزشی و تامین تجهیزات، سراسر استان با احصای چالش ها و ظرفیت ها، آمادگی لازم را برای سال تحصیلی جدید کسب کرده اند که این هدف در مناطق صعب العبور روستایی نیز به خوبی اجرایی شده است.

کد خبر 5316914

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان ستاد ملی مقابله با کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران بوشهر هفته دفاع مقدس علامه حسن زاده آملی عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی ایلام کرمانشاه آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر این نهاد شکل گرفت، اظهار کرد: معاونت پرورشی سال ۱۳۶۳ در وزارت آموزش و پرورش ایجاد اما در سال ۱۳۸۰ حذف شد آن هم با این منطق که معلمان در کلاس درس به جز فعالیت آموزشی باید فعالیت پرورشی و تربیتی داشته باشند.

وی افزود: انتظار اقدامات تربیتی از تمام اجزای آموزش و پرورش، صحیح است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تعطیل شود، سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی در مجلس به تصویب رسید و تا به امروز با گذشت ۱۸ سال، رهبر انقلاب به عدم رضایت از معاونت پرورشی اشاره دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از معاونت پرورشی در حوزه مسائل تربیتی این انتظار وجود دارد که فرایند رشد دانش‌آموز را تسهیل کرده و سرعت دهد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد که دانش‌آموز باید در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کند.

فوق‌برنامه‌ها را تعطیل و فعالیت تربیتی جایگزین کنید

پورثانی با اشاره به اینکه اگر مسائل تربیتی حل شود مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مرتفع خواهد شد، مطرح کرد: بنده زمانی که  مدیر مدرسه بودم، دانش‌آموزان معدل پایین داشتند و مدرسه برای حل این موضوع کلاس فوق برنامه برگزار می‌کرد اما بنده برای حل مسائل آموزشی، اقدامات تربیتی طراحی کردم، دانش‌آموزان را به اردو بردیم، کلاس ریاضی فوق برنامه را تعطیل و به جای آن فعالیت‌های تربیتی برگزار کردیم و در نهایت معدل مدرسه ۴ نمره افزایش یافت. وقتی دانش‌آموز از حضور در مدرسه حس خوشایند داشته باشد و برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری نکند، قطعاً به آموزش علاقه مند می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزی دختر از شهر میناب استان هرمزگان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد، او توانسته بود بدون هیچ کلاسی استعداد شعر را در خود شناسایی کرده و رشد دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت در راستای تبیین دلایل شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برای دانش‌آموزان عنوان کرد: کنشگری دانش‌آموزان، یکی از نکات مهم در فعالیت‌های پرورشی است و دانش‌آموز را عنصر فعال و موثر می‌دانیم، ۵۰ هزار گروه جهاد تبین دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۵ نفری و ۷ نفری، اثر تولید می‌کنند. دانش‌آموزان دختر کتاب بی پرده با حجاب و دانش‌آموزان پسران کتاب یک ون شبهه را مطالعه کرده و تولید اثر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار عنصر فعال در قالب بزرگترین رویداد جهاد تبیین را داریم و معتقدیم فضای دانش‌آموزی نباید به فضای تخصصی تبدیل شود، سرودی دارای اهمیت است که در کلاس درس، از محتوای کتاب درسی و توسط معلم و دانش‌آموزان کلاس، تهیه شود.

برخورد با معلم بلاگرها

پورثانی درباره اقدامات معلم بلاگرها عنوان کرد: دانش‌آموز وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد دانش‌آموزان هستیم. معلم بلاگری که برای جمع کردن فالوئر در فضای مجازی، دانش‌آموز را وسیله می‌کند از تربیت هیچ چیزی دریافت نکرده و رسالت اصلی معلم و تربیت را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت معلم بلاگرها باید در دو حوزه فعالیت کنیم. نخست؛ حوزه سلبی که وزارت آموزش و پرورش با چند نفر از افراد معلم نما به واسطه حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد کرده است و این افراد از سیستم حذف شده‌اند. برخورد با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی بوده است و با هر معلمی که شأن معلم یا همان رسالت انبیا را فراموش کند و از دانش‌آموز به عنوان وسیله استفاده کند، برخورد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه دوم؛ اقدامات ایجابی یا فرهنگی است، باید دانش‌آموزان را نسبت به نقش خود در فضای مجازی آگاه کنیم و در حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای اطلاعات آن ها را افزایش دهیم تا خودشان اجازه ندهند که دستمایه این افراد شوند.

وی درباره نحوه گزینش معلمان مناسب و اینکه در برخی موارد شاهد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به دلیل ورود معلمان نامناسب به آموزش و پرورش هستیم، گفت: ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد اما در مقطعی از زمان این دانشگاه تضعیف شد همچنین ۳۰۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و افراد حق التدریس با مصوبه مجلس بدون گذراندن یک روز آموزش وارد مدارس شدند. هم اکنون در گزینش جدید، کانون‌های ارزیابی مستقر هستند که افراد را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند