Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی آراسته روز پنجشنبه به مناسبت هشتم مهرماه روز جهانی ناشنوایان طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین مشکلاتی که معلولان کم شنوا و ناشنوای گناباد با آن مواجه هستند، مشکل در لب خوانی به علت استفاده اغلب افراد از ماسک  است و چون  نمی توانند به خوبی با افراد ارتباط برقرار کنند، به تدریج منزوی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه  داد: دیگر مشکل این بخش برقراری  تعامل دانش آموزان ناشنوا و  کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس عادی با سایر افراد است که به دلیل استفاده از سمعک با تنگناهایی مواجه هستند.

رییس اداره بهزیستی گناباد پیشگیری از معلولیت ها و ناشنواییها را از مهمترین اقدامات این اداره برشمرد و گفت: ناشنوایی مادرزادی یکی از شایعترین معلولیتهای ناشنوایی است که درصد بیشتری  را به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: بر اساس تحقیقات ۵۰ درصد معلولیت ها ی ناشنوایی ژنتیکی و ۲۵ درصد به دلیل مشکلات مادران است و مسائل ژنتیکی بخش اعظم  این معلولیتها در گناباد را تشکیل می دهد که باعث تولد کودکان با مشکل ناشنوایی شده است و اگر به سرعت شناسایی و درمان شود، بازگشت شنوایی به نوزادان میسر است.

آراسته ادامه داد: اگر کم شنوایی طی سه ماه نخست یا سالهای ابتدایی زندگی کودک شناسایی شود، قابل درمان خواهد بود.

وی گفت: غربالگری نوزادان به عنوان مهمترین اقدام برای شناسایی کودکان کم شنوا یا ناشنوا در هفته‌های نخست تولد از سال ۱۳۸۹  در شهرستان گناباد  آغاز شد و با هماهنگی و تفاهم بین بهزیستی و معاونت بهداشت و درمان در حال غربالگری صددرصدی نوزادان هستیم.

رییس اداره بهزیستی گناباد افزود: در اجرای این طرح بالغ بر ۱۷ هزار کودک در این شهرستان از سال ۱۳۸۹ تاکنون غربالگری شده اند که هفت ناشنوا با مشکلات جدی شناسایی شده که بخش عمده ای از هزینه های درمان آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی ارایه خدمات توانبخشی، تعمیر و تامین وسایل مورد نیاز از جمله سمعک و باتری سمعک و پرداخت هزینه درمانی و مستمری، هزینه مسکن، تحصیل و اشتغال ناشنوایان و کم شنوایان را از دیگر اقدامات بهزیستی گناباد ذکر کرد.

۳۷۶ ناشنوا و کم  شنوا در گناباد از  خدمات اداره بهزیستی برخوردارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا گناباد ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گناباد ناشنوایان ویروس کرونا گناباد ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد

کشاورزیان گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در شهرستان شاهرود فعال می‌شود.

وی از شناسایی کانون‌های طغیانی این آفت خبر داد و گفت: آفت ملخ کوهاندار با پیش آگاهی به موقع در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ و فروردین امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از تاغزارها شناسایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغزارها، عملیات کنترلی با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شاهرود و همچنین حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • از روان تا درمان
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد