Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@02:20:19 GMT

سرانه آب آبادان کافی نیست

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۵۲۵۹

سرانه آب آبادان کافی نیست

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست استانی که با موضوع بررسی وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان برگزار شد وضعیت آب و فاضلاب این شهرستان را تشریح کرد و گفت: تامین آب مورد نیاز نخل‌های خانگی و احشام در اولویت قرار دارد و لازم است مدیران مربوطه فکری برای رفع این معضل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه آب شیرین کن اروند کنار باید فورا وارد مدار شود، تصریح کرد: تمام مناطق شهری و روستایی آبادان به صورت دائم نیاز به آب شیرین کن دارند و برای تامین آب شرب روستا‌های آبادان نیز به تانکر سیار نیاز است که باید به صورت فوری تامین شود.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه با اشاره به معضل فاضلاب این شهرستان، بیان کرد: با یک بارندگی کوچک نباید تجربه گذشته در آبادان تکرار شود.
بنا به گفته‌های او از مجموع ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز آبادان، ۴۶۰ کیلومتر در مدار است و ۲۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد و این در حالیست که آبادان به ۳۰۰ کیلومتر توسعه شبکه نیاز دارد.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه‌ی فاضلاب مناطق مختلف، شرایط شبکه فاضلاب در کوی ذوالفقاری آبادان را نیز نامطلوب دانست و گفت: در این منطقه از ایستگاه ۱ تا ۱۲ و اراضی ۱۹۱ هکتاری و خسرو آباد ۱۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود است، اما ۲۸ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و ۸۱ کیلومتر نیاز به توسعه دارد.
او افزود: در کوی کارگر شرقی و غربی ۴۳ کیلومتر شبکه است که ۲۲ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و هشت کیلومتر نیاز به توسعه دارد، در سده و جمشید آباد هم که ۳۶ کیلومتر شبکه وجود دارد ۱۹ کیلومتر آن معیوب است که باید اصلاح و هشت کیلومتر نیاز به توسعه دارد.
موسوی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر موجود در شهرک دریا ۱۶ کیلومتر معیوب است و همچنین کوی بهار تا ایستگاه ۱۲ که ۶۴ کیلومتر شبکه دارد ۲۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و ۳۶ کیلومتر هم نیاز به توسعه دارد. در کوی قدس هم از ۲۳ کیلومتر شبکه موجود ۱۸ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد.
بنا به گفته فرماندار ویژه آبادان باید ۲۰ کیلومتر از ۴۱ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرک ولیعصر این شهرستان هم اصلاح و هشت کیلومتر توسعه داده شود، این در حالی است که سایر مناطق همچون احمد آباد، مرکز شهر، امیرآباد و دیگر مناطق نیز با مشکلات جدی مواجه اند.
وارد مدار شدن آب شیرین کن اروند کنار با ۳۵۰۰ متر مکعب، اعزام ۱۰ تانکر سیار به آبادان برای تامین آب شیرین روستاها، لایروبی خروجی‌های فاضلاب آبادان و وارد شدن روزانه ۱۳۰ هزار متر مکعب آب غدیر به شبکه آبادان از روز شنبه از جمله مواردی بود که در این نشست مصوب شد.
انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب فرماندار آبادان فرماندار ویژه آبادان نیاز به توسعه کیلومتر نیاز نیاز به اصلاح کیلومتر شبکه شبکه فاضلاب کیلومتر آن آب شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس

تین نیوز

مدیرکل راه آهن زاگرس از جابه جایی ۳۲ هزار و ۷۲۸ مسافر در این پایانه ریلی در فروردین امسال خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار، مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در فروردین امسال ۳۲ هزار و ۷۲۸ مسافر در راه آهن زاگرس جابه جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که این رقم ۳۲ هزار و ۳۳۹ نفر بوده است، رشد یک درصدی نشان می دهد.

وی افزود: این تعداد مسافر در مدت یادشده به وسیله ۴۷۴ رام قطار جابه جا شدند.

زیودار نفر کیلومتر ثبت در فروردین امسال را ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با فروردین پارسال که ۶۱ میلیون و ۳۱۸ هزار کیلومتر ثبت شده، گویای رشد ۴ درصدی است.

راه آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد