Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:59:07 GMT

رازیانه و درمان یبوست

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۱۷۲۴

رازیانه و درمان یبوست

به گزارش اقتصادآنلاین،سونف یا رازیانه، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. اما آیا می دانید چای سونف مزایای زیادی برای سیستم گوارش دارد و یبوست را از بین می برد؟

به طور معمول، از سونف به عنوان  خوشبو کننده دهان استفاده می شود، اما همچنین به شما کمک می کند تا تمام وعده های غذایی سنگین را هضم کنید.

پس سونف واقعا چگونه کمک می کند؟ از زمان های قدیم، چای رازیانه برای درمان یبوست و سایر مشکلات گوارشی استفاده می شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتی اکسیدان ها و  ویتامین های A، C و D موجود در رازیانه  باعث می شود که آن را یک درمان عالی برای تمیز کردن معده در نظر بگیرند.

نه تنها این، بلکه  منبعی غنی از مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، کلسیم، روی، آهن و منیزیم است که باعث می شود تا برای سلامتی شما سودمند باشد .

در اینجا سه حقیقت وجود دارد که نشان می دهد در واقع چگونه رازیانه می تواند به شما کمک کند تا یبوست را از بین ببرید:

۱. این ماده غنی از فیبر است:

رازیانه یک منبع غنی از فیبر است. تقریبا دو گرم فیبر در یک قاشق غذاخوری از رازیانه خشک وجود دارد. در حالی که یک سیب تنها سه تا چهار گرم فیبر دارد !  بنابراین، همانطور که می بینید، یک راه خوب برای مصرف فیبر روزانه خود است.

 علاوه بر این، اگر شما یبوست دارید، فیبر به شما کمک خواهد کرد، تا هضم بهتری داشته باشید.

۲. دارای خواص ضد میکروبی است:

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله شیمی عربستان، رازیانه دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که می تواند به شما کمک کند تا از شر هر باکتری که هضم شما را مختل می کند خلاص شوید ، در نتیجه باعث ارتقاء حرکت روده ای می شود.

۳. این ماده یک ضد التهاب  طبیعی است:

خاصیت ضد التهابی دانه های رازیانه می تواند به کاهش التهاب کمک کند، در نتیجه باعث کاهش  هر گونه تحریک در روده و در نتیجه بهبود هضم می شود. علاوه بر این، می تواند عضلات  روده را برای از بین بردن هر گونه نشانه ای از یبوست آرام کند.

اگر شما از مزایای آن خوشتان آمد، در اینجا می توانید ببینید که چگونه  می توانید چای رازیانه  را خودتان درست کنید :

مرحله ۱: یک ظرف را بردارید و یک فنجان آب گرم به آن  اضافه کنید

مرحله ۲: سپس یک قاشق چای خوری دانه  رازیانه را اضافه کنید. دانه ها را نجوشانید ، زیرا مواد مغذی آن  از بین می رود .

مرحله ۳: درپوش فنجان را روی آن قرار دهید و بگذارید  به مدت ۱۵ دقیقه در حالت دم بماند .

مرحله ۴: چای شما آماده است ! شما می توانید  چای رازیانه  را سه بار در روز مصرف کنید.

توجه: از آنجا که باعث هضم غدا می شود، شما می توانید این چای را  ۲۰-۳۰ دقیقه پس از هر وعده غذایی داشته باشید.

پربیننده ترین این افراد به طور طبیعی ویروس کرونا را مهار می کنند! آغاز صدور کارت واکسن کرونا دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی حقایق جالب از مصرف روزانه تخم مرغ تاثیر عجیب این داروهای گیاهی در درمان کرونا آیا آب برنج می تواند موهای شما را قویتر و براقتر کند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رازیانه شما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما