Web Analytics Made Easy - Statcounter

پربیننده ترین پایگاه خبری Musavat.com باکو به اقدامات تحریک آمیز " جورج دیک " سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد.

برخی رسانه های باکو امروز (جمعه) گزارش دادند، سفیر رژیم اسراییل در جریان سفر اخیر به منطقه یهودی نشین " قیرمیزی قصبه " واقع در شهرستان "قوبا " در ۱۶۸ کیلومتری شمال شرق باکو و دیدار با ساکنان این منطقه اظهار داشت، در سال ۲۰۱۹ میلادی  تفاهم نامه بین موسسه  امداد و توسعه اسرائیل و موسسه توسعه بین المللی آمریکا  (USAID) امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم نامه، درباره  همکاری فیمابین در سطح بین المللی است.

وی با اشاره به این که  اسرائیل و آمریکا  همچنین در منطقه " قیرمیزی قصبه " شهرستان قوبا، منطقه ای که بزرگترین جامعه یهودی در جهان اسلام ساکن است، همکاری خواهند کرد و ساختمانی در  این منطقه در همکاری با  USAID مرمت می شود و به  مرکز فرهنگ و میراث یهودیان تبدیل می شود، افزود: هر کسی که از این مرکز دیدن کند می تواند با زندگی واقعی یهودیان آشنا شود. این امر برای نشان دادن تحمل پذیری  بین یهودیان و مسلمانان در این کشور مهم است.

پایگاه خبری  Musavat.com    در واکنش به این اظهارات نوشت : سفیر اسرائیل در آذربایجان فراتر از اختیارات خود عمل کرده است و نیز علاوه بر این وی  به گونه ای رفتار کرده که برای آذربایجان بسیار مضر است.

 این منبع خبری با اشاره به این که  اقدام سفیر ظاهرا   یک عمل معمولی است، هیچ اشکالی ندارد اما اینطور هم نیست، افزود : سفیر جورج دیک به خوبی می داند که در شرایط فعلی چنین رفتار و اظهار نظر  فقط احساسات را درکشور همسایه (ایران) تشدید می کند، تنش ها را افزایش می دهد و در نتیجه به روابط حساس ایران و آذربایجان آسیب می رساند.

 این گزارش افزود : به عبارت دیگر  سفیر اسراییل با آگاهی از تنش در روابط ایران و آذربایجان و حساسیت همسایه ما نسبت به موضوعاتی که خط قرمز اعلام شده است،   ممکن است عمدی  بیانیه ای داده باشد که اوضاع را بیشتر آشفته کند که این یک رفتار فراتر از اختیارات وی بوده و به آذربایجان آسیب می رساند.

 در ادامه این گزارش امده است : سفیر اسرائیل بهتر است در قالب اختیارات خود اقدام کند  نباید برنامه ای در مورد چگونگی ملتهب کردن بیشتر دولت و جامعه ایران و نیز  قشر متدین آذربایجان در پیش گرفته  باشد. سفیر اسرائیل نمی تواند برنامه ای برای همکاری با هیچ کشور ثالثی در آذربایجان، به ویژه با آمریکا ، تهیه کند و نمی تواند آن را به صورت نسنجیده اعلام کند! اینجا آذربایجان است و دولت آذربایجان تصمیم می گیرد با چه کسی همکاری کند.

 این منبع خبری افزود : ما به عنوان دولت آذربایجان  با ایران با استثنای برخی نکات در یک شرایط  روابط تاریخی و دوستانه و حسن همجواری و مساعدت متقابل قرار داریم و  هیچ نیروی خارجی نمی تواند مانع این روند شود. آذربایجان هرگز اجازه نداده و نخواهد داد که خاک این کشور علیه همسایگان و دوستانش مورد استفاده قرار گیرد.

 بنا به این گزارش، جناب  سفیر بهتر است چنین تحریکات ارزان تر را در جاهای دیگر انجام دهد. ما چنین اقداماتی را که به آذربایجان، دولت و جامعه آن آسیب می رساند محکوم می کنیم و از عموم مردم می خواهیم که نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رسانه آذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش

آفتاب‌‌نیوز :

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولت‌های ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟