Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:29:24 GMT

۳۲ واحد صنفی متخلف در کیش پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۰۱۴

۳۲ واحد صنفی متخلف در کیش پلمب شد

محمد رضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در نیمه اول سال جاری ۱۹ هزار و ۸۰۳ مورد بازرسی از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی جزیره انجام دادند.
وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها ۳۲ مورد از واحدهایی که به تخلف خود به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویرس کرونا بی توجه بودند پلمپ و ۱۲ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین کارشناسان در بازرسی های خود مقدار ۲۲ هزار و ۹۰۵ کیلو گرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته را در گود زباله معدوم کردند.
رضانیا یادآور شد: هم اکنون ۱۲ بازرسی مستقر در این مرکز بازرسی از اصناف جزیره شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده اند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: در این مدت انجام حدود۸۰۰ مورد کلرسنجی ، ۲۰۰ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۵۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی ، ۱۰۰ مورد بازدید از مدارس(زمان برگزاری آزمون ها) از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.
وی با بیان اینکه در این مدت  حدود ۳۰۰  مورد گزارش مردمی دریافت وبه شکایات رسیدگی  شد ادامه داد: مردم در زمان خرید به تاریخ تولید وانقضای مواد غذایی دقت ودر صورت مشاهده هرگونه مغایرت موارد را به سامانه ۱۹۰  و شماره ۴۴۴۲۳۳۱۱ منعکس کنند.
رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد ، لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.
وی یادآور شد: استفاده از ماسک، دستکش و شتشوی مرتب دست ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان توسط واحد های صنفی الزامی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش هرمزگان رئیس مرکز توسعه سلامت کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش هرمزگان ویروس کرونا کیش هرمزگان رئیس مرکز توسعه سلامت کیش مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

هدی ابوالحسنی با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان دارو‌ها و مکمل‌ها را از عطاری‌ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمب ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان