Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:42:55 GMT

سوئیچ شبکه

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۰۵۳

سوئیچ شبکه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این قسمت می‌خواهیم به تعریف سوئیچ شبکه بپردازیم که منظور از آن چیست و چه فوایدی دارد و چگونه می‌توانیم از این سوئیچ ها در سازمان و یا دفتر کار خود استفاده نمائیم.

منظور از سوئیچ شبکه، سخت افزاری کوچک است که قادر به متمرکزسازی ارتباطات صورت گرفته مابین چندین دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع سوئیچ شبکه دستگاهی است که کامپیوترهای موجود در یک شبکه محلی یا به اصطلاح local را به یکدیگر متصل می‌کند که در این حالت به آن LAN گفته می‌شود. همچنین بعضی از مدل‌های سوئیچ شبکه که به آنها سوئیچ POE می‌گویند کار انتقال برق را هم انجام می‌دهند.

حالا استفاده از سوئیچ شبکه چه مزیتی دارد و چه امکاناتی به ما ارائه می‌دهد. سوئیچ شبکه به شما این امکان را می‌دهد که ده‌ها دستگاه را به هم متصل کنید و همچنین باعث می‌شود تا ترافیک بین دو دستگاه از مسیر سایر دستگاه‌های شبکه عبور نکند از دیگر ویژگی‌های استفاده از سوئیچ شبکه این است که کنترل دسترسی قسمت‌های مختلف شبکه را توسط سوئیچ امکان پذیر می‌کند. همچنین سوئیچ شبکه میزان استفاده از شبکه را کنترل می‌کند و برقراری ارتباط درون شبکه ای توسط سوئیچ ها حتی سریع‌تر ازاینترنت فراهم می‌شود.

سوئیچ های شبکه که جز تجهیزات پسیو شبکه می‌باشند به دو دسته سوئیچ های مدیریتی و سوئیچ های غیر مدیریتی تقسیم می‌شوند. سوئیچ های غیرمدیریتی به گونه‌ای طراحی شده اند که می‌توانید به سادگی آن‌ها راه اندازی کنید و مورد استفاده قرار دهید. این سوئیچ های شبکه به پیکربندی نیاز ندارند و اغلب آنها را در شبکه‌های خانگی و مشاغل کوچک به کار برده می‌شوند.

سوئیچ های مدیریتی به شما امنیت و انعطاف پذیری بیشتری می‌دهند و می‌توانید آنها را متناسب با شبکه خود تنظیم کنید. با استفاده از این کنترل بیشتر می‌توانید تنظیمات شبکه محلی خود، از جمله کنترل‌های مربوط به ترافیک LAN، اولویت بندی کانال‌های مشخص و همچنین ایجاد LAN های مجازی، پیکربندی و نظارت بر تنظیمات شبکه خود را مدیریت کنید. استفاده از سوئیچ های مدیریتی در داخل اتاق سرور شبکه‌های بزرگ با پهنای باند زیاد کاربرد دارد.

مقایسه سوئیچ شبکه، هاب سوئیچ و روتر شبکه

در این قسمت در نظر داریم به مقایسه سه دستگاه سوئیچ شبکه، هاب و روتر بپردازیم که هریک از این دستگاه‌ها برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. به صورت کلی سه دستگاه اصلی وجود دارد که برای شبکه سازی استفاده می‌شوند که هرکدام از این دستگاه‌ها می‌توانند این مأموریت را انجام دهند. در ابتدا به معرفی هاب شبکه می‌پردازیم.

هاب برای اتصال رایانه‌ها در یک شبکه خصوصی طراحی شده است که هیچ ارتباطی با منابع غیر از رایانه‌های محلی ندارد یعنی زمانی که هاب یک بسته از داده را از یک دستگاه متصل دریافت می‌کند، این بسته داده را به تمام دستگاه‌های متصل دیگر منتقل می‌کند، صرف نظر از این که کدام یک مقصد نهایی باشد. پهنای باند کمتری برای هر دستگاه در دسترس قرار می‌گیرد و سرعت اتصال کندتر خواهد بود. در سال‌های قبل به دلیل قیمت بالای سوئیچ ها و روترهای شبکه و همچنین به دلیل داشتن ساختار پیچیده استفاده از هاب بیشتر رواج داشت اما امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سوئیچ شبکه هم مثل هاب کامپیوتر هار ا به هم متصل می‌کند که تفاوت اصلی سوئیچ شبکه با هاب در نحوه انتقال داده است با این تفاوت که که سوئیچ شبکه انتخاب دقیقی برای دستگاه گیرنده ی اطلاعات دارد، یعنی وقتی داده ای را دریافت می‌کند تعیین می‌کند که این داده برای چه رایانه یا دستگاهی در نظر گرفته شده است و فقط برای آن رایانه ارسال می‌کند. در این صورت پهنای باند کاهش پیدا نمی‌کند و بهره وری شبکه افزایش می‌یابد. به همین دلیل، استفاده از سوئیچ ها نسبت به هاب شبکه ارجحیت دارد.

عملکرد روتر شبکه با سوئیچ یا هاب کاملاً متفاوت است زیرا کار اصلی آن هدایت بسته‌های اطلاعات علاوه بر دستگاه‌های شبکه محلی، به شبکه‌های دیگر است. استفاده از روتر در داخل خانه‌ها و محیط‌های کاری بسیار متداول است زیرا به شبکه شما اجازه می‌دهد تا با شبکه‌های دیگر از جمله اینترنت ارتباط برقرار کند.

با توجه به توضیحات ارائه شده و بررسی جنبه‌های مختلف سوئیچ شبکه می‌توانید برای خرید سوئیچ شبکه با توجه به عملکرد، امنیت، هزینه و کارایی سوئیچ از میان دو نوع سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی یکی را انتخاب نمائید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت ایمن ارتباط کلیه‌ی مقالات مربوط به سوئیچ شبکه را مطالعه نمائید. از انواع برندهای سوئیچ شبکه که درحال حاضر بهترین نوع این سوئیچ های شبکه در داخل ایران می‌باشند سوئیچ شبکه کی دی تی می‌باشد که ایمن ارتباط به عنوان نماینده ی فروش سوئیچ کی دی تی این محصولات را با بهترین قیمت عرضه می‌نماید.

با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص سوئیچ شبکه امیدواریم که توانسته باشیم شما را در خصوص خرید تجهیزات ویپ راهنمایی کرده باشیم. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ایمن ارتباط و یا تماس با شماره ۴۱۵۲۵-۰۲۱ و صحبت با کارشناسان ما اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید و از فروشگاه اینترنتی ایمن ارتباط خرید خود را انجام دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5317860

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی تبلیغات کسب و کار گروه خودروسازی سایپا سرمایه گذاری بورس دانشگاه تهران اطفای حریق ساختمان سازی بهداشت دهان و دندان بسته بندی اینستاگرام واکسن کرونا جی پلاس نیروی هوایی ارتش دندانپزشکی استفاده از سوئیچ ایمن ارتباط سوئیچ شبکه دستگاه ها سوئیچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش شب آوا از شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: سیمای مرکز گیلان با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و ارائه اطلاعاتی درباره موسیقی گیلان به مخاطبان برنامه‌ای با عنوان «شب آوا» تهیه می‌کند. 

گزارش، گفتگوی کارشناسی، اجرای خوانندگان، معرفی کتاب و نو آوا بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد.

برنامه «شب آوا» پنجشنبه‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه باران پخش می‌شود.

عوامل دست اندر کار این برنامه عبارتند از: تهیه کننده: فرهاد ورزلدوست، دستیار تهیه: اسماعیل حاجتی، کارگردان تلویزیونی: حمید شیراوژن، مجری: علی آقازاده، تصویربرداران: سید حسن جعفری، علی احمدی، مسعود پژهان، صدابردار: عباس علی اکبری، منشی صحنه: مینا بالیدی و تدوین: بهروز مرادی.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • شبکه خبر دو هک نشده است