Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:17:10 GMT

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۱۱۶۳

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود

احمد بیکس در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه مشکل صادرات زرشک بار میکروبی است، تصریح کرد: بازاریابی و فروش مشکل اصلی زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط دلالان از افراد مختلف با کیفیت های متفاوت خریداری و مخلوط می شود، ادامه داد: این موضوع بعداً در ارائه محصول به بازارهای صادراتی مشکل ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بارگاه های زرشک را همه کشاورزانی که سطح زیر کشت بالای دو هزار متر دارند، ایجاد کنند، عنوان کرد: در زمینه فروش و بسته بندی زرشک تازه باید به صورت ویژه ورود کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم حداقل ۲۰ درصد محصول زرشک را به صورت تازه به بازار ارائه دهیم حجم زیادی از مشکل کشاورزان کاسته می شود.

بیکس خواستار پیگیری احداث آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین اعتبار برای آن شد و عنوان کرد: تشکل های قوی در حوزه زرشک نداریم و منظور از قوی بودن فقط از لحاظ مالی نیست بلکه باید تشکلی باشد که مورد قبول همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه زرشک را باید جمع بندی کنیم، ادامه داد: زرشک در کشور مغفول مانده است و راهکار آن حضور در نمایشگاه ها، معرفی برند ویژه و تولید محصولات فراوری شده می باشد.

وی با بیان اینکه ۱۷ نوع محصول از زرشک تایید شده است، ادامه داد: زرشک را با تولید یک محصول از آن نمی توانیم نجات دهیم باید دایره تولیدات را گسترده ترکنیم.

کد خبر 5318338

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی زرشک بیرجند اربعین 1400 ویروس کرونا اربعین حسینی بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مرز مهران کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رشد بالغ بر ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: با توجه به نزول رحمت الهی از ابتدای سال تاکنون و بنا بر اعلام پیش‌بینی‌های دستگاه‌های ذی‌ربط امید است در فصل خرید تضمینی گندم سال جاری، شاهد افزایش میزان خرید نسبت به سال گذشته و خرید تضمینی افزون بر ۴۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان باشیم.

وی افزود: در سال جاری محصول گندم‌کاران شریف استان با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی استان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بیش از ۵۵ مرکز و کمیسیون خرید مشتمل بر سیلوهای دولتی و بخش خصوصی، مراکز ذخیره‌سازی جوار کارخانجات آردسازی استان و انبارهای تعاون روستایی با پراکنش مناسب به خدمات‌رسانی به کشاورزان عزیز خواهند پرداخت.

فریدونی ادامه داد: در سال جاری با هماهنگی صورت گرفته با سایر دستگاه‌های اجرایی استان بالغ بر ۱۲۰ نفر به عنوان عاملین تشخیص و ذی‌حساب و کارشناسان کنترل کیفیت گندم در مراکز خرید تضمینی حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۳۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت آبی و ۴۱ هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت دیم گندم اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: امیدواریم با اقدام به موقع کشاورزان عزیز در جهت مبارزه با سن گندم و علف‌های هرز و همچنین مدیریت سطح ارتفاع تیغه کمباین در هنگام برداشت محصول شاهد محصول با کیفیت و مطلوبی در سطح استان باشیم.

فریدونی با بیان اینکه در فصل خرید تضمینی سال گذشته نیز شاهد رشد ۱۰ درصدی خرید نسبت به سال پیش از آن بودیم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۸۰ هزار تن گندم با ارزش ریالی ۵۶ هزار ۵۸۷ میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و امیدواریم در سال جاری نیز با توجه به تلاش این اداره کل در راستای تحقق شعار سال و امید به مشارکت کشاورزان عزیز استان شاهد روند رشد خرید گندم نسبت به گذشته و دستیابی به خودکفایی در تولید این محصول ارزشمند و حیاتی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد بالغ بر ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق